دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1395 - 13:58
سردار مهری در پاسخ به آنا:

رانندگان متخلف در جاده‌ها متوقف می‌شوند/ نزدیک به 30 درصد تصادفات در نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس آمادگی کافی برای برخورد با رانندگان متخلف در تعطیلات نوروز را دارد، گفت: ماموران راهور با استفاده از حداکثر ظرفیت قانونی خود از ادامه سفر رانندگان متخلف جلوگیری و آنها را متوقف می‌کنند.
کد خبر : 166213

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار تقی مهری در حاشیه رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروزی سال 96 در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه چه نوع اعمال قانونی در انتظار رانندگان متخلف در طول نوروز است، اظهار کرد: پلیس راهور آمادگی کامل برای برخورد با اندک رانندگان متخلف را که برای خود و دیگران ایجاد خطر می‌کنند دارد.


وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهور از حداکثر ظرفیت قانونی خود برای متوقف کردن راننده متخلف استفاده می‌کنند، گفت:‌ اگر راننده‌ای دو تخلف حادثه‌ساز همزمان با یکدیگر انجام دهد ماموران پلیس راهور به او اجازه تردد نخواهند داد و او را متوقف می‌کنند.


وجود بیش از 5 هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور


وی با بیان اینکه در گذشته 8 هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود داشت، عنوان کرد: با همکاری حوزه راهداری و شهرداری‌ها نقاط حادثه‌خیز به 5 هزار نقطه رسیده است که سه هزار و 200 نقطه مربوط به بیرون شهر است که با همکاری راهداری و پلیس راهور برای ایمن‌سازی این نقاط تلاش می‌شود.


وی در تعریف نقطه حادثه‌خیز توضیح داد: نقاط حادثه‌خیز به نقاطی گفته می‌شود که در آنجا بیش از 2 تصادف به وقوع پیوسته است و سالانه بین 27 تا 30 درصد تصادفات در نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد.


مهری به رانندگان توصیه کرد: در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی به ازای هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند و از قبل بررسی‌های فنی لازم را بر روی خودروی خود انجام دهند.


به گفته وی 60 درصد تصادفات فوتی و جرحی در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد به همین منظور بهتر است رانندگان در این نقاط دقت بیشتری داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.


افزوده شدن هزار دستگاه دوربین لیزری به سامانه حمل و نقل ترافیکی


رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه با همکاری وزارت راه و شهرسازی هم اکنون 600 دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌ها تخلفات را رصد می‌کنند، گفت: به تازگی هزار دستگاه دوربین لیزرگان به سامانه ترافیک شهری افزوده شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب