دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد:

شناسایی 8 هزار نوع جرم در فضای مجازی داخلی

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخورد با آسیب‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین وظایف این وزارتخانه است، گفت: انواع جرائم شناخته شده داخل کشور در فضای مجازی به ۸ هزار نوع جرم رسیده‌است.
کد خبر : 1662

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، ابوالحسن فیروزآبادی با تاکید اشاره به این که میزان جرائم در فضای مجازی در حال افزایش است و زمینه‌های فروپاشی خانواده‌ها را فراهم می‌کند،‌ تصریح کرد: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی حوزه کودکان ناشی از بازی‌های رایانه و اینترنتی به شدت در حال توسعه‌اند و متاسفانه کودکان ساعت‌های طولانی را به این بازی‌ها اختصاص می‌دهند.


وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از میزان تاثیر فضای مجازی و آسیب‌های آن در حوزه خانواده نداریم، ادامه داد: در آمریکا از هر ۵ طلاق یک مورد به علت استفاده از شبکه‌های مجازی و فیس بوک است، در حالی که ما در ایران آمار دقیقی از میزان تاثیر این شبکه‌های اجتماعی بر طلاق نداریم.


او اظهارکرد: البته تحقیقات دانشگاهی در این مورد صورت گرفته، اما باید همکاری مشترک سایر نهاد‌ها، مطالعات جدی در این زمینه داشته باشیم تا از میزان ضایعات این چنینی که هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند، بکاهیم.


قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: به عقیده ما فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید توسعه یابند، اما همان طور که در حوزه دانشگاهی مباحث مربوط به ملی شدن و اسلامی شدن وجود دارد، باید بتوانیم میزان عوارض منفی فضای مجازی بر کودکان و خانواده‌ها را به حداقل برسانیم.


فیروزآبادی همچنین از توزیع مرحله چهارم سبد کالا با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پیش از پایان سال خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته