دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید اعلام کرد:

تمدید اعتبار کارت شناسایی ایثارگران/ کارت‌های صادره تشکل‌ها برای ایثارگران نامعتبر است

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تمدید اعتبار کارت شناسایی ایثارگران شامل خانواده‌های شهدا، همسران، فرزندان بالای 15 سال، جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان و همسران جانبازان بالای 70 درصد تا پایان سال 96 خبر داد.
کد خبر : 165934

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهدی ایزدی ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا گفت: کارت شناسایی ایثارگران که به خانواده‌های شهدا، همسران، فرزندان بالای 15سال، جانبازان بالای 25درصد، آزادگان و همسران جانبازان بالای 70درصد تعلق دارد، تا پایان سال 96 تمدید شد و دبیر شورای عالی اداری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور این موضوع را به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.


معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید تنها در مقابل ارائه کارت‌های شناسایی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند، تصریح کرد: متاسفانه برخی موسسات و تشکل‌ها که بعضی از آنان نیز به ثبت نرسیده‌اند اقدام به صدور کارت برای ایثارگران می‌کنند اما ملاک ارائه خدمات تنها کارت‌های صادره از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.


ایزدی افزود: کارت‌های صادر شده توسط تشکل‌ها تنها کارت داخلی برای عضویت در آن تشکل است و اگر دستگاهی برای ارائه خدمات این کارت‌ها را ملاک قرار دهد باید مسئولیت اقدام خود را بپذیرد.


وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سال 1396 کارت‌های جدید ایثارگران را طراحی و چاپ می‌کند، اظهار کرد: در سال آینده این کارت‌ها در اختیار ایثارگران قرار خواهد گرفت و نمونه کارت‌های جدید را شورای عالی اداری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کند.


ایزدی با اشاره به صدور یک میلیون و 240 هزار کارت شناسایی ایثارگری طی 10 سال گذشته، گفت: 800هزار نمونه از این کارت‌ها اصل و مابقی المثنی و اصلاحی هستند.


وی همچنین گفت: طبق قانون، جانبازان زیر 25درصد نیز می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه به دستگاه‌های اجرایی از برخی تسهیلات و خدمات استفاده کنند.


معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد در پایان گفت: کارت‌های شناسایی ایثارگران همچنین شامل خانواده‌های شهدا، همسران، فرزندان بالای 15 سال، جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان و همسران جانبازان بالای 70درصد، شهدای، عتبات، مدافعان حرم، منا، مرزبان‌ها و تمام شهدایی که در درگیری‌ با اشرار و ضدانقلاب جان خود را تقدیم کرده‌اند می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته