دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1396 - 16:28
مدیرعامل هلدینگ نفت،‌ گاز و پتروشیمی تامین خبر داد:‌

تکمیل کامل پالایشگاه خلیج فارس تا سال 97

به گفته مدیرعامل هلدینگ نفت،‌ گاز و پتروشیمی، تامین هر سه بخش پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال 96 و یا در نهایت ابتدای سال 97 به پایان می‌رسد و در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
کد خبر : 165782

محمد حسن پیوندی،‌ مدیرعامل هلدینگ نفت،‌ گاز و پتروشیمی تامین درگفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا،‌ گفت:‌ پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس،‌ پروژه‌ای خاص است زیرا خوراک آن به جای نفت خام برای تولید بنزین، میعانات گازی است.


وی ادامه داد: بنابراین کاملا طبیعی است که در تنظیماتش زمان زیادی لازم باشد.


پیوندی با اشاره به صادرات نفتای این پالایشگاه گفت:‌ در خصوص مقصد صادراتی اطلاعی نداریم اما صادرات با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و فروش بین‌الملل شرکت نفت در حال انجام است.


وی ادامه داد:‌ صادرات نفت و کسب درآمد ارزی از این راه کمک بزرگی به پیشرفت پروژه می‌کند زیرا این پروژه بسیار عظیم است و به منابع مالی زیادی نیاز دارد.


مدیرعامل هلدینگ نفت،‌ گاز و پتروشیمی تامین افزود: اصل قضیه این است که این پروژه،‌ پروژه‌ای ملی است با این حال تامین اعتبار آن از طریق منابع بخش خصوصی است.


پیوندی ادامه داد:‌ یکی از راه‌هایی که برای تامین اعتبار مورد توجه است این است که از بازار سرمایه و امکانات دیگر تامین مالی شود. این پروژه بسیار طولانی شده و مدیریت‌های متفاوتی داشته و از همین رو هزینه ساخت آن نیز افزایش پیدا کرده است.


وی گفت:‌ این پروژه بجز بخشی که در اختیار شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار دارد، در اختیار بخش خصوصی است.


پیوندی با تاکید بر جنبه ملی این پالایشگاه افزود:‌ بنابراین لازم است تا دولت همچنان مساعدت خود را داشته باشد زیرا این پروژه از یک طرف میعانات گازی ر ا مصرف کرده و از سوی دیگر بنزین یورو 4 تولید می‌کند و از همین رو ایران در تولید بنزین خودکفا خواهد شد که این دو مورد بسیار مهم است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته