دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 15:13
چهار خبر از واحد پرند/

طه هاشمی از طرح‌های جدید فرهنگی واحد پرند رونمایی کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی طی مراسمی از وبسایت و نرم افزار فرهنگی و تعدادی از طرح‌های فرهنگی واحد پرند رونمایی کرد.
کد خبر : 16576

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام دکتر طه هاشمی در این مراسم که تعدادی از دبیران کانون‌های فرهنگی دانشجویان نیز حضور داشتند، طرح‌های فرهنگی این واحد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید از برخی از این طرح‌ها الگو گرفت و در سایر دانشگاه‌ها نیز استفاده کرد.


هاشمی با توجه به طرح ستاد دانشجویی فرهنگ عفاف، ستاد دانشجویی جذب و تکریم دانشجو، سمفونی مادر و جشنواره رکوردهای دانشجویی به عنوان طرح‌های خوب این دانشگاه، ادامه داد: باید از ظرفیت فرهنگی دانشگاه پرند برای توسعه فرهنگی دانشگاه‌ها استفاده کرد.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد پرند هم با توجه به فعالیت‌های فرهنگی این واحد به تشریح طرح وب سایت معاونت فرهنگی پرند که بطور همزمان با نرم افزار این معاونت رونمایی شد، پرداخت و اظهار کرد: دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد مخاطبان اصلی این نرم افزار هستند که می‌توانند در فضای اندروید و ویندوز، آخرین اطلاعات از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری واحد پرند را دریافت کنند.








تقوی، درباره برنامه‌ها و طرح‌های جدید فرهنگی در واحد پرند گفت: ده‌ها طرح فرهنگی در سال آتی در واحد پرند افتتاح و بهره برداری خواهد شد که مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س)، کتابخانه و مرکز تخصصی قرآن و عترت، جشنواره رکوردهای دانشجویی، سمفونی مادر و چندین طرح فرهنگی دیگر در زمره این طرح‌ها قرار دارد

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، درباره برنامه‌ها و طرح‌های جدید فرهنگی در واحد پرند گفت: ده‌ها طرح فرهنگی در سال آتی در واحد پرند افتتاح و بهره برداری خواهد شد که مسجد حضرت فاطمة الزهرا (س)، کتابخانه و مرکز تخصصی قرآن و عترت، جشنواره رکوردهای دانشجویی، سمفونی مادر و چندین طرح فرهنگی دیگر در زمره این طرح‌ها قرار دارد.


دانشگاه ها با ایجاد فضای نقد، زمینه های توسعه فرهنگی را فراهم کنند


کانونهای فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد پرند با حضور در مراسم روز استاد از اساتید خود تقدیر کردند.


رئیس واحد پرند در سخنانی از مقام معلم و استاد تجلیل و عنوان کرد: اساتید دانشگاه پرند از جمله نخبگان اساتید دانشگاهی بوده و حضور ایشان برای دانشگاه مغتنم است.


دکتر محمد قمی به ولادت حضرت مولی الموحدین علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی الگو و اسوة اساتید ما در کسب مقامات علمی و معرفتی است.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد پرند هم گفت: باید برای رسیدن به توسعه و تعالی فرهنگی مدّ نظر مقام معظم رهبری از ایجاد فضای نقد منصفانه استقبال کنیم.


تقوی با اشاره به ضرورت ایجاد مثلث ارتباطی دانشجو، استاد و دانشگاه بر ضرورت تقویت روابط استاد و شاگردی در فضای دانشگاه تأکید کرد و گفت: خرسندیم که ریاست عالی دانشگاه در رأس هیئت مؤسس آیت الله هاشمی رفسنجانی از موضوع آزاداندیشی در دانشگاه ها حمایت می کنند.


وی بر ضرورت تقویت کرسی های آزاداندیشی در کلام مقام معظم رهیری اشاره کرد و از اساتید دانشگاه خواست تا در این فضای رشد و توسعه فرهنگی سهم بیشتری را به خود اختصاص بدهند.


در این آئین از تعدادی از اساتید نمونه دانشگاه پرند تجلیل شد.


بازار داغ مناظرات دانشجویی در پرند








معاون فرهنگی واحد پرند از مسئولین نظام و دانشگاه خواست تا دانشجویان را در این مسیر همراهی و مساعدت نموده و از دانشجویان و اساتید نیز دعوت کرد تا در این جلسات شرکت فعالانه داشته باشند

معاون فرهنگی واحد پرند گفت: پس از ایجاد فضای بحث و بررسی مذاکرات هسته ای، دانشجویان دانشگاه پرند از اولین گروه های فعال دانشجویی بودند که جلسات مناظره دانشجویی را در این زمینه آغاز کردند، این دانشجویان در گروه های موافق و مخالف زمینه مباحثه و منظرات داغ دانشجویی را برای رسیدن به تحلیل های دقیق و درست ایجاد کردند.


تقوی با اشاره به ضرورت تأکید بر رونق مناظرات دانشجویی در دانشگاه ها گفت: آنچه در این مسیر پیگیری و مطالبه خواهد شد به طور یقین موجبات خشنودی مقام معظم رهبری و مسئولان نظام را فراهم خواهد کرد.


وی ضمن توضیح برخی جزئیات مناظرات دانشجویی به حضور دانشجویان در رأس مناظرات به عنوان یک وجه تمایز این مناظرات ذکر کرد و گفت: این بار به جای دعوت از بزرگان و صاحب نظران کرسی های مناظره در اختیار دانشجویان است تا سیاست های کلان را به چالش کشیده و مشارکت های دانشجویی را در حوزه های بالادستی نیز فعال کنند


تقوی به رونق فعالیت های دانشجویی در دانشگاه آزاد پرند اشاره کرد و افزود: اکنون دانشگاه پرند،محل گفتگو و مناظره و چانه زنی های فرهنگی اجتماعی و سیاسی استتا بتواند در توسعه مشارکت های فرهنگی اجتماعی نخبگان جامعه سهم خوبی را دریافت کند.


معاون فرهنگی واحد پرند از مسئولین نظام و دانشگاه خواست تا دانشجویان را در این مسیر همراهی و مساعدت نموده و از دانشجویان و اساتید نیز دعوت کرد تا در این جلسات شرکت فعالانه داشته باشند.


استقبال دانشجویان واحد پرند از برگزاری کلاس های امداد و کمک های اولیه


کلاس های امداد و کمکهای اولیه باحضور پرشعور و استقبال بی‌نظیر دانشجویان دانشگاه آزاد پرند مواجه شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاونت دانشجویی و کانون هلال احمر دانشگاه آزاد پرند با شعار بنیادین هر دانشجو یک امدادگر نزدیک به یک سال توانستند سه دوره کلاس های امداد و کمک اولیه را در این واحد دانشگاه برگزار کنند که بیش از ۱۳۰دانشجو شرکت کردند که از این حیث ۱۰۵دانشجو موفق به کسب مدرک بین المللی هلال احمر شدند.


در شروع اولین روز از چهارمین دورهٔ کلاس امداد کمک اولیه بیش از ۴۰ نفر در این کلاس حضور داشتند و دانشجویان این گروه این واحد دانشگاهی خواهان برگزاری و هماهنگی دوره‌های تخصصی از معاونت دانشجویی دانشگاه شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته