دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1395 - 07:00
هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا؛

مصاف ایرانی - ازبکی در آسیا/ هدف استقلال حفظ صدرنشینی؛ ذوب‌آهن بازگشت به رقابت‌ها

آبی‌پوشان پایتخت ‌به‌دنبال لوکوموتیو سواری در آسیا هستند.
کد خبر : 165546

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود که در این بازی‌ها استقلال و ذوب‌آهن به مصاف رقبای ازبکستانی خود می‌روند. البته شرایط این دو نماینده فوتبال کشورمان با یکدیگر متفاوت است.


استقلال - لوکوموتیو ازبکستان


آبی‌های پایتخت از ابتدای بهمن‌ماه سیر صعودی و فوق‌العاده‌ای را پیدا کرده‌اند و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان نتایج بسیار خوبی را به‌دست آورده‌اند. اگر شکست دقیقه 90 در خانه الاهلی امارات و تساوی برابر سیاه‌جامگان را نادیده بگیریم شاگردان منصوریان در تمامی بازی‌های خود برنده بوده‌اند و جالب اینکه در اکثر آنها هم با 3 گل حریفان خود را بدرقه کرده‌اند. استقلال صدرنشین گروه A است و برای شکست لوکوموتیو در ورزشگاه آزادی انگیزه‌های فراوانی دارد. این تیم با اتکا به جوانان خود در نیم فصل دوم یکی از بهترین تیم‌های لیگ ایران بوده و با توجه به نمایش درخشانی که برابر التعاون عربستان داشت، برای حفظ صدرنشینی آماده شکست لوکوموتیو است.


البته تیم منصوریان باید به این نکته واقف باشد که حریف ازبک آنها فصل گذشته قهرمان لیگ و جام حذفی کشورش شده و درحال حاضر تیم دوم گروه A است. آنها پس از شکست دور از انتظاری که برابر التعاون در عربستان پذیرفتند، با ارئه یک بازی برتر با دو گل از سد الاهلی که استقلال را شکست داده بود، گذشتند تا نشان دهند در ورزشگاه آزادی حریف دست‌وپا بسته‌ای برای آبی‌های تهرانی نیستند. لوکوموتیو تیمی نیست که با رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا غریبه باشد. این تیم برای پنجمین بار در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده است. لوکوموتیو در دو دوره نخست در مرحله پلی آف حذف شد. فصل بعد در دور گروهی کنار رفت و در سال ۲۰۱۶ تا یک چهارم نهایی پیش رفت. ایگناتی نستروف دروازه‌بان تیم لوکوموتیو همانند مهدی رحمتی ۱۶ کلین شیت در رقابت‌های لیگ قهرمانان دارد و از این حیث در دیدار امروز برابر استقلال رقابت جالبی با رحمتی خواهند داشت. هر دو دروازه‌بان امسال هم در رقابت‌های لیگ قهرمانان یک کلین شیت داشته‌اند. لوکوموتیو پیش از استقلال مقابل تیم‌های سپاهان و فولاد قرار گرفته و استقلال سومین حریف ایرانی این تیم است. آندری میخایلف ۴۹ ساله از سال پیش هدایت این تیم ازبک را بر عهده گرفته است. سیستم مورد علاقه او چهار، دو، سه، یک است.


شاید بزرگترین مشکل استقلال در بازی امروز مشکلات مالی است که قبل از دیدار با سیاه‌جامگان برایشان ایجاد شد و پس از تساوی برابر این تیم مشهدی تمرینات آبی‌ها تا بازی با سایپا ادامه یافت و آنها بدون تمرین از سد حریف نارنجی‌پوش خود گذشتند. البته با توجه به حساسیت بازی‌های آسیایی و همین‌طور کسب سهمیه فصل آینده این رقابت‌ها سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال پیش از دیدار با سایپا رسما قول داد که مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت می‌شود و دو روز پیش هم بار دیگر بر آن تاکید کرد تا شاگردان علی منصور بتوانند عیدی خوبی به هواداران بدهند. باید دید استقبال لازم از استقلال در اولین بازی آسیایی آنها در تهران انجام می‌شود که آنها با روحیه بالایی برای شکست لوکوموتیو به میدان بیایند.


بنیادکار - ذوب‌آهن


ذوب‌آهن سیر نزولی عجیبی در هفته‌های اخیر داشته است. آنها پس از رفتن یحیی گل‌محمدی اوج گرفتند اما به یک باره درچار افت فاحشی شدند و نتایج قابل قبولی بگیرد. آنها از هفته نوزدهم برد را با باخت و مساوی عوض کردند تا عملا فرصت کسب سهمیه لیگ قهرمانان را از دست بدهند. آنها در لیگ قهرمانان تنها یک تساوی از دو بازی قبلی به دست آوردند و در رده سوم گروه C قرار دارند.


حریف این هفته ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان بنیادکار است. تیمی که در دو بازی قبلی خود برابر الاهلی عربستان و العین امارات بازنده بوده و حالا به دنبال این است که امتیازات کامل دیدار با ذوب‌آهن را به‌دست آورد. این تیم در رده پنجم لیگ ازبکستان قرار دارد و برای پیروزی برابر حریف ایرانی‌اش دل به حمایت هواداران خود بسته است. «دوسان میچیچ» ، «آلکساندر آلمپیجویچ»(صربستان) و «وادیم سمیرتان»(مولداوی) سه بازیکن خارجی بنیادکار هستند. «سرگئی لوشان» روسیه‌ای هدایت تیم بنیادکار را بر عهده دارد. او ۵ سال هم سرمربی تیم ملی ازبکستان بوده است. بنابراین شاگردان مجتبی حسینی باید مراقب باشند که این حریف زخمی نتواند در خانه‌اش به نتیجه‌ای که در نظر دارد، برسد. با توجه به 6 امتیازی بودن الاهلی امارات واینکه العین 4 امتیاز اندوخته است، ذوبی‌ها اگر در ازبکستان 3 امتیاز را نگیرند امیدشان برای صعود به مرحله بعد کمتر از قبل می‌شود.


برنامه هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:


*دوشنبه 2 اسفند


گروه A


استقلال - لوکوموتیو ازبکستان، ساعت 19


الاهلی امارات - التعاون عربستان، ساعت 20


گروه C


بنیادکار ازبکستان - ذوب‌آهن، ساعت 16:30


الاهلی عربستان - العین امارات، ساعت 21


*ﺳﻪشنبه 24 اسفند


گروه B


استقلال خوزستان - لخویا قطر، ساعت 17


الفتح عربستان - الجزیره امارات، ساعت 18:50


گروه D


الوحده امارات - الهلال عربستان، ساعت 18:45


الریان قطر - پرسپولیس، ساعت 18:55


گروه E


کاشیما آنتلرز - بریزبن رور، ساعت 13:30


اولسان هیوندای - میوآنگتونگ یونایتد، ساعت 14:30


گروه G


ایسترن هنگ کنگ - سوون سامسونگ، ساعت 15:30


گوانگژو چین - کاوازاکی، ساعت 15:30


چهارشنبه 25 اسفند


گروه F


اف سی سئول - وسترن سیدنی، ساعت 14


شانگهای SIPG - اوراوارد، ساعت 16


گروه H


آدلاید یونایتد - ججو یونایتد کره جنوبی، ساعت 12:30


گامبا اوزاکا - جیانگسو، ساعت 14:30


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته