دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1395 - 13:40
در همایش برزگداشت مقام مهندس

رئیس واحد ارومیه: اصلی‌ترین دغدغه ما در حوزه مهندسی، وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه اصلی ترین دغدغه ما در حوزه مهندسی، وضعیت فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در زمینه اشتغال است، گفت: توجه به مشکلات صنفی مهندسان در شرایط کنونی امر بسیار مهمی است که که با دعوت مسئولان و مطالبه‌گری از آنان قابل پیگیری است.
کد خبر : 165412

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ارومیه، دکتر عزیز جوان‌پور در همایش برزگداشت مقام مهندس در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی با بیان اینکه دانشگاه با دانشجو و شور و نشاط آن زنده است، گفت: انجمن‌های علمی با برگزاری همایش‌هایی با محوریت پژوهش سبب ترویج فرهنگ پژوهش در دانشجویان می‌شود. هر ترم باید شاهد برگزاری سخنرانی‌های علمی، همایش و بازدیدهای علمی در دانشگاه‌ها باشیم.


وی با تاکید بر اهمیت مهندسی در سازندگی، شهرسازی و پروژه‌های زیرساختی افزود: با نادیده گرفتن جایگاه مهندسی در کشور، مشکلات زیادی که در ساخت و سازها وجود دارد، رفع نخواهد شد.


جوان پور با اشاره به رشته های متنوع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: در 3 سال اخیر تحصیلات تکمیلی در زمینه رشته‌های فنی مهندسی تقویت شده و واحد ارومیه می تواند با داران بودن رشته های متنوع، نقش اساسی در تحول و سازندگی کشور و استان داشته باشد.


هاشم زاده: باید از دوران دانشجویی استفاده کافی و زیرساخت های لازم برای اشتغال زایی را فراهم آورد. ضروری است در این راستا ارتباط سازمان نظام مهندسی و دانشگاه بیشتر شود

وی با بیان اینکه ارومیه یکی از کلانشهر های کشور است، گفت: در زمینه معماری و مبلمان شهری از استانداردهای مطلوب فاصله داریم و امیدواریم با تدبیر فارغ التحصیلان رشته های معماری شاهد یک تحول عظیم در این زمینه باشیم.


رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی هم با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: باید قدر این دوران را دانست و بهره کافی را در زمینه فراگیری علم و دانش و خدمت به جامعه به دست آورد.


صادق هاشم زاده با تاکید بر اینکه بیکاری قشر تحصیلکرده یک معضل برای جامعه ماست، گفت: باید از دوران دانشجویی استفاده کافی و زیرساخت های لازم برای اشتغال زایی را فراهم آورد. ضروری است در این راستا ارتباط سازمان نظام مهندسی و دانشگاه بیشتر شود.


وی تصریح کرد: دورنمای آینده شغلی دانشجویان کنونی، بهترین کمک برای تحصیل و ساختن آینده ای روشن است.


هاشم زاده با قدردانی از معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه مبنی بر ایجاد ارتباط دوسویه دانشگاه و سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: دور هفتم هیات مدیره فعالیت خود را آغاز کرده و تفاهم نامه ای که با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد، یکی از مهم ترین وظایف سازمان نظام مهندسی برای ارتقای دانش فنی مهندسان است.


وی خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم نامه اقتضای این را دارد که از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رسیدن به اهداف مهندسی و ارتقای شاخص نظام مهندسی استان استفاده کرد.


این مسئول تصریح کرد: چیزی که مد نظر هیات مدیره نطام مهندسی استان است، ارتقای فعالیت های آموزشی سزامان است که از سال 96 فعالیت خود را در این راستا به طور جدی پیگیری خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته