دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 11:33
در گفت‌ و گو با آنا مطرح شد؛

انتقاد معاون قالیباف از صداوسیما/ جلوی تبلیغات موتورهای کاربراتوری را بگیرید

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از تبلیغانی که در رسانه ملی برای فروش موتورسیکلت‌های کاربراتوری آلاینده انجام می‌شود، گفت: وقتی موتورسیکلت‌های آلاینده را با قیمت بسیار پایین به هموطنان‌مان پیشنهاد می‌کنیم، در حقیقت شانس استفاده از موتورهای برقی استاندارد را کاهش می‌دهیم.
کد خبر : 16526

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌ و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با بیان این مطلب افزود: موتورسیکلت‌های کاربراتوری به شدت آلاینده بوده و تردد آنها در شهر سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازد؛ زیرا این خودروها به هیچ عنوان صلاحیت زیست محیطی ندارند.


او افزود: با این وجود تا زمانی که رسانه ملی استفاده از این موتورسیکلت‌ها را به مردم پیشنهاد می‌کند، شانس استفاده از موتورسیکلت استاندارد نیز کاهش می‌یابد.


معاون شهردار تهران در ادامه سخنانش از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان حفاظت محیط‌ زیست خواست تا تمهیداتی برای محدود کردن استفاده از موتورسیکلت‌های کاربراتوری در شهرها به کار گرفته و کمک کنند تا استفاده از موتورسیکلت‌های برقی استاندارد در بین مردم ترویج شود.


تشکری هاشمی اضافه کرد: نمی‌شود گفت که به فکر حفاظت از محیط‌ زیست هستیم اما اجازه ‌دهیم که موتورهای کابراتوری که بیشترین سهم آلایندگی هوا را دارند، تولید یا به کشور وارد شوند.


او بر این باور است که مسئولان بایستی اقدامی اساسی و ضربتی برای جلوگیری از استفاده از موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کشور انجام دهند، زیرا شهرداری به تنهایی نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد.


تشکری هاشمی از فراهم آمدن تمامی شرایط لازم برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در شهر خبر داد و گفت: شهرداری تهران سیاست‌های حمایتی خود را در این خصوص اعلام کرده است و منتظر آن هستیم که نمونه‌های این موتورسیکلت‌ها به تایید رسیده و مجوز شماره‌گذاری بگیرد.


معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: تاکنون سه شرکت برای ساخت و ارائه موتورسیکلت‌های برقی اعلام آمادگی کرده و محصولات خود را برای شماره‌گذاری معرفی کرده‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تشکری هاشمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته