دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1396 - 09:58
مدیر‌کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

کمبود 100 هزار مربی پرورشی در مدارس کشور

مدیر‌کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: باید به ازای هر 96 دانش آموز یک معلم پرورشی در مدارس حضور داشته باشد که متاسفانه در سراسر کشور تنها 35 هزار مربی مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر : 165022

مسعود شکوهی، مدیر‌ کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمبود 100 هزار مربی پرورشی در مدارس کشور خبر داد و گفت: بر اساس قانون احیا، مصوب مجلس شورای اسلامی به ازای هر چهار دانش آموز یک ساعت فعالیت مربی پرورشی لازم است، یعنی برای هر 96 دانش آموز باید یک معلم پرورشی در مدارس حضور داشته باشد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر فاصله بسیاری با استانداردهای تعریف شده داریم، یادآور شد: اکنون تنها 35 هزار مربی پرورشی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، که این آمار نشان می‌دهد با کمبود 100 هزار نفر مربی پرورشی مواجه هستیم.


شکوهی یادآور شد: این در حالی است که هر ساله تعداد از مربیان به دلیل بازنشستگی از سیستم تعلیم و تربیت کشور خارج می‌شوند و این کمبود بیشتر جلوه می‌کند.


مدیر‌کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: سال 1395، 1363 دانشجو معلم به وزارت آموزش و پرورش معرفی شدند که بخشی در مهر 95 جذب شدند و بخش دیگر نیز پس از گذراندن دوره آموزشی در بهمن 96 جذب خواهند شد.


وی افزود: هم‌چنین 200 نفر دیگر نیز از طریق آزمون استخدامی جذب شده‌اند که پس از گذراندن دوره‌‌های آموزشی سال تحصیلی 96-97 وارد مدارس خواهند شد.


شکوهی تاکید کرد: با وجود تمام این موارد باید گفت کمبود‌ها بسیار جدی است به همین دلیل در برنامه ششم توسعه پیشنهاد دادیم هر ساله اجازه جذب 10 هزار مربی پرورشی را به آموزش و پرورش بدهند که اگر مجلس شورای سالامی با این پیشنهاد موافقت کند کمبود‌ها 15 سال آینده برطرف می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته