دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1395 - 12:10

مقام دولت آمریکا: فشار رسانه‌ها مانع واشنگتن برای ارتباط با مسکو نمی‌شود

معاون دستیار دونالد ترامپ در امنیت ملی آمریکا «پنجره فرصت» برقراری روابط آمریکا و روسیه باز می‌داند و معتقد است که فشار رسانه‌ها نمی‌تواند مانع برقراری این ارتباط باشد.
کد خبر : 165014

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی روسیه (تاس)، مایکل آنتون، معاون دستیار رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای امنیت ملی در گفت‌و‌گو با این خبرگزاری گفت: «دولت جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان مصمم به برقراری رابطه با روسیه است.»


او افزود که کاخ سفید فکر نمی‌کند که «پنجره فرصت‌ها» برای این ارتباط (روسیه و آمریکا) به دلیل لفاظی‌های علیه روسیه رسانه‌های آمریکایی نزدیک به دموکرات‌ها در ماه‌های اخیر بسته شده باشد.


آنتون که مسئول «ارتباطات استراتژیک» دولت در شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید است، گفت که اگر راه‌هایی برای همکاری وجود داشته باشد که منافع آمریکا را تأمین کند و دولت بتواند از طریق آنها کار کند و به اجماعی در بین احزاب علاقمند دست یابد، همکاری با روسیه در موضوع مبارزه با تروریسم ادامه پیدا خواهد کرد.


او افزود: «من اینطور فکر نمی‌کنم که این پنجره لزوما بسته شده باشد. فشار رسانه‌ها قطعا به روند تدوین سیاست کمکی نمی‌کند و تعیین کننده نیست.»


آنتون در پاسخ به این سوال که کاخ سفید برای هماهنگی سیاست‌ها چقدر زمان نیاز دارد، گفت: «من فکر می‌کنم عدد واقع گرایانه چندین ماه است. چند هفته به واقعیت نزدیک نیست.»


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا و روسیه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب