دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها:

احیا و بازسازی معادن پس از بهره‌برداری، از دغدغه‌های منابع طبیعی است

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: احیا و بازسازی معادن پس از بهره‌برداری از دغدغه‌های مهم منابع طبیعی است.
کد خبر : 164836

به گزارش گروه اقتصادی آنا از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مسعود منصور سه شنبه در سومین روز هفته منابع طبیعی که به منابع طبیعی، قانون و حفاظت نامگذاری شده است افزود: رعایت اصول فنی در بهره برداری از معادن مورد توجه سازمان جنگل هاست و احیا و بازسازی نیز در دستور کار قرار دارد.


وی گفت: به استان ها ابلاغ کرده ایم معادن پس از بهره برداری تخریب به جای می گذارد و باید مورد احیا و بازسازی قرار گیرد.


منصور همچنین خاطر نشان کرد: بحث معادن برای توسعه کشور نیاز است اما اصول فنی و مسایل زیست محیطی آن نیز مورد توجه و تاکید سازمان جنگل هاست.


وی گفت: منابع طبیعی امروز درمعرض چالش های مختلفی از قبیل آفات و امراض جنگلی و مرتعی، دست‌اندازی و تصرفات اراضی ساحلی و تغییرات کاربری اراضی قرار دارد و معتقدیم اگر بخواهیم مدیریت درست داشته باشیم باید هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌ها صورت گیرد که البته توافق نامه هم در همین راستا امضا شده است.


منصور بیان کرد: روزانه استعلام زیادی به منابع طبیعی می‌رسد اما هرچه بتوانیم حضور مردم را با پاسخگویی سیستمی کم کنیم هم در وقت صرفه جویی می کنیم و هم در هزینه.


رونمایی از ۴ سامانه حفاظت از منابع طبیعی


بر اساس این گزارش، در سومین روز هفته منابع طبیعی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهوری در محل سازمان جنگل ها برگزار شد، از 4 سامانه "پاسخگویی استعلامات منابع طبیعی با مشارکت پیشخوان دولت"، "کاداستر اراضی ساحلی و مستحدث ساحلی"، "احیا و بازسازی عرصه‌های معدنی" و "سامانه جامع پایش عوامل خسارت‌زای گیاهی" رونمایی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته