دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1395 - 09:00

گروگان‌گیری همزمان و گسترده در مالزی و کره شمالی

در حالی که تنش‌ها بین مالزی و کره شمالی در مورد ماجرای قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در کوالالامپور بالا گرفته، کره شمالی خروج اتباع مالزیایی از این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. مالزی نیز دست به اقدام متقابل زده است.
کد خبر : 164358

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، در حالی که پلیس در کوالالامپور به دنبال بازجویی از سه مرد مظنون به دست داشتن در قتل کیم جونگ نام است که در سفارت کره شمالی پنهان شده‌اند.


کره شمالی روز سه شنبه، خروج اتباع مالزیایی از این کشور را ممنوع کرد و موجب شد تا مالزی نیز برای تلافی دست به اقدام متقابل بزند.


قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در روز 13 فوریه (25 بهمن)توسط گاز اعصابی که توسط سازمان ملل متحد در لیست سلاح‌های کشتار جمعی قرار دارد، خشم مقامات مالزیایی را بر انگیخته است.


پلیس مالزی هشت تبعه کره شمالی را در ارتباط با این قتل تحت تعقیب قرار داده است. از جمله این افراد یک دیپلمات عالی رتبه کره شمالی و یک کارمند ایرلاین دولتی این کشور هستند. تنها افرادی که تاکنون در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند، یک زن ویتنامی و یک زن اندونزیایی هستند.


روز سه‌شنبه همزمان با بالا گرفتن تنش‌های دیپلماتیک میان دو کشور، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که وزارت خارجه این کشور ممنوعیتی موقت در مورد خروج اتباع مالزیایی از این کشور به اجرا گذاشته تا از امنیت دیپلمات‌ها و شهروندان خود در مالزی اطمینان حاصل کند.


این در واقع به معنای گروگان‌گیری اتباع مالزیایی مقیم کره شمالی توسط دولت این کشور است. دولت مالزی نیز بلافاصله اقدام مشابهی را علیه اتباع کره شمالی به اجرا گذاشته است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته