دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1395 - 15:46

انتقاد نماینده تهران از وزیر علوم به خاطر عدم امنیت سیاسی دانشجویان/ حضرتی: دانشجو باید برای فعالیت‌های سیاسی تشویق شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مملکت با رقابت و امنیت اداره می‌شود»، گفت: دانشجو باید برای فعالیت سیاسی، امنیت داشته باشد و تشویق شود.
کد خبر : 164240

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دانشگاه علامه طباطبایی در برنامه‌ای با عنوان «چالش‌ها و فرصت‌های تشکل‌های دانشجویی» که با همت انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه فضای امروز دانشگاه یک فضای غم‌زده و دارای رخوت است. در حالی که دانشگاه باید به فسادهای موجود اعتراض سنگین و ترسناکی داشته باشد، اما ساکت است.


وی افزود: در کشور یک مجموعه به خود اجازه می‌دهد فراتر از قانون عمل کند، اما دست‌وپای مجموعه دیگر را بسته است. این قافله با این شکل مدیریت به مقصد نمی‌رسد.


وی تأکید کرد: اگر نظام می‌خواهد پویا و بانشاط باشد و اگر می‌خواهد که مقابل بیگانگان مثل کوه بایستد، راهی نداریم جز اینکه میدان را برای انسان‌های فکور و توانمند باز کنیم.


نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر مجلس امروز کارایی لازم را ندارد، ریشه آن در نظارت استصوابی است. نظارت استصوابی جامعه را به سمتی می‌برد که افراد قوی و توانمند حذف شوند.


عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمعی از مدیران کشور هستند که جرم‌شان مبارزه مسلحانه نیست، بلکه جرم‌شان اصلاح‌طلب بودن است. این در حالی است که افرادی که کار بلد نیستند، تأیید صلاحیت می‌شوند و مسئولیت‌های سنگین‌تر از توانمندی‌شان به عهده می‌گیرند.


نماینده مردم تهران گفت: تمام تار و پود سیستم اداری کشور به خاطر وجود افراد ضعیف و نبود رقابت دچار مشکل شده است.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای برگزاری کرسی آزاداندیشی گفت: علت برگزار نشدن این کرسی‌ها این است که وقتی انجمن اسلامی می‌خواهد کسی را دعوت کند با محدودیت‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود. باید اجازه دهیم که حرف‌ها در دانشگاه مطرح شود. البته این محدودیت در صداوسیما هم وجود دارد و تعداد زیادی از صاحب‌نظران از حضور در دانشگاه‌ها و صداوسیما برای اظهارنظر محروم هستند.


وی با اشاره به مشکلات زمان ریاست صدرالدین شریعتی در دانشگاه علامه طباطبایی افزود: آیا دیوار کشیدن بین کلاس‌ها پیام امام‌(ره) بود؟ اگر دانشجو هر روز برای فعالیت‌های سیاسی هزینه بدهد، مگر سرش درد می‌کند که فعال باشد؟ و نتیجه این برخوردها رتبه اول ایران در مهاجرت نخبگان شده است.


حضرتی در ادامه با بیان اینکه «مملکت با رقابت و امنیت اداره می‌شود»، گفت: دانشجو باید برای فعالیت سیاسی، امنیت داشته باشد و تشویق شود.


نماینده مردم تهران اظهار کرد: متأسفم که در دولت روحانی که البته فشار سنگینی به این دولت وارد می‌شود، وزیر علوم هنوز نتوانسته اقتدار مدیریتی داشته باشد که فضای امنی برای دانشجویان ایجاد کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته