دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1395 - 13:21
سرمربی تیم ملی تکواندو در گفت‌و‌گو با آنا:

وظیفه خدابخشی حضور در اردوی تیم ملی بود/ مربیان و ملی‌پوشان تکواندو سرباز وطن هستند

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: مهدی خدابخشی به دلیل شرایط بد روحی و روانی که بعد از المپیک ریو داشت مدتی در اردوی تیم ملی حاضر نشد اما او سرباز تیم ملی است و باید در اردوها شرکت می کرد.
کد خبر : 164182

مهدی بی‌باک سرمربی تیم ملی تکواندو در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره آخرین شرایط اردوی این ملی گفت: «بعد از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی و مشخص شدن نفرات، اردوی تیم ملی را از روز شنبه با حضور 21 تکواندوکار برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های کشورهای اسلامی آغاز کردیم.»


وی ادامه داد: «‌مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های کشورهای اسلامی دو مسابقه حساس و مهم برای تیم ملی تکواندو است و به همین دلیل در فدراسیون تصمیم بر آن شد که دو تیم ملی برای این دو مسابقه مهم با دو کادر فنی مجزا تمرین کنند. با توجه به حساسیت مسابقات قهرمانی جهان و 120 امتیازی که این مسابقه دارد تصمیم بر آن شد که تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در «موجو» کره جنوبی، ۵ مرحله اردو برگزار کنیم.البته برای نوروز تکواندوکاران مدتی به تعطیلات می‌روند و باز استارت اردوهای تیم ملی از 5 فروردین زده می شود.»


بی‌باک در پاسخ به اینکه تیم ملی بعد از این دو مسابقه هم به صورت مجزا کار می کند یا خیر اظهار کرد: «‌ فعلا تصمیم بر این است که برای این دو مسابقات دو تیم ملی با دو کادر فنی مجزا تشکیل شود و در مورد آینده هنوز تصمیم گیری نشده است. رقابت‌های قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی تنها به فاصله یک ماه از هم برگزار می شود به همین دلیل به هیچ عنوان نمی‌توانستیم ملی‌پوشان را در یک ماه زیر بار مسابقات پرفشار ببریم و از همین روی دو تیم ملی با دو مربی به این رقابت ها اعزام می شوند. در واقع برای حضور در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی تیم جوان است و بیشتر تاکید برای پیشتوانه سازی برای تیم ملی است. در حال حاضر برای مسابقات قهرمانی جهان 21 تکواندوکار در اردو به سر می‌برند که در نهایت 8 نفر انتخاب می شوند. هدف ما این است که به هیچ یک از این دو مسابقه پیش رو تدارکاتی نگاه نکنیم و با تمام قدرت در این دو مسابقه حضور پیدا کنیم تا دوباره تکواندو به روزهای خوبش برگردد و خاطرات تلخ المپیک ریو به فراموشی سپرده شود.»


سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد اردوی برون مرزی و در نهایت ترکیب اصلی تیم ملی برای رقابت‌های قهرمانی جهان عنوان کرد: «‌برای این رقابت‌ها اردوی برون مرزی برای تیم‌ملی در نظر نگرفتیم اما تکواندوکاران را به چند تورنمنت بین المللی اعزام خواهیم کرد تا در شرایط مسابقه قرار بگیرند. در مورد انتخاب ترکیب اصلی هم همه موارد را ملاک کار خود قرار می‌دهیم. نظم و انضباطی که در اردو حاکم است و از طرفی عملکرد تکواندوکاران در انتخابی دوم همه برای انتخاب 8 نفر اصلی تیم مدنظر است.»


وی همچنین به حضور مهدی خدابخشی در اردوهای تیم ملی اشاره کرد و گفت: «‌خدابخشی هم از شنبه به همراه دیگر تکواندوکاران در اردوی تیم ملی حاضر شد و تمرینات را شروع کرده است. در این مدتی هم که در اردوهای تیم ملی حضور نداشت به دلیل شرایط بد روحی و روانی بعد از مسابقات المپیک بود و به همین دلیل تصمیم گرفت مدتی استراحت کند البته در لیگ حضور داشت و از آمادگی خوبی هم برخوردار است. به این موضوع دیگر نباید بپردازیم. مربیان و ملی پوشان تکواندو همگی سرباز وطن هستند و حضور در اردوی تیم ملی وظیفه آنهاست. خدابخشی باید در اردوی تیم ملی حضور پیدا می کرد و قرار هم نبود که او به اردو نیاید.»


وی به حضور دوباره خود در تیم ملی تکواندو هم اشاره کرد و گفت: «همانطور که گفتم همه ما بعد از المپیک شرایط روحی و روانی خوبی نداشتیم و من هم تصمیم گرفتم مدتی در تکواندو نباشم تا اتفاقات تلخ را فراموش کنم. من سه سال در کنار مقانلو و در تمامی مسابقات و تورنمنت های بین المللی بودم و تجربیات زیادی به دست آوردم بعد از اعتماد کمیته فنی و رئیس فدراسیون دوباره به تکواندو برگشتم و به طور حتم موفق تر از قبل ظاهر خواهیم شد.»


بی باک همچنین در پاسخ به اینکه چرا در المپیک تیم ملی نتیجه نگرفت اظهار کرد: «‌تیم ملی سه سال در همه مسابقات و تورنمنت ها حرف اول را زد و هیچ وقت دست خالی به ایران بر نگشت. من فکر می‌کنم همین موضوع باعث شد تکواندوکاران المپیک را هم مانند دیگر مسابقات ببینند و نتیجه ای که نباید رقم می خورد برای تیم ملی اتفاق افتاد. تکواندوکاران ایران پتانسیل بسیار بالایی دارند و باید تنها تلاش کنیم تا همدلی و انسجام باز هم به تکواندو برگردد و این تیم باز هم در اوج باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته