دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1395 - 09:24
کارشناس فوتبال ایران درگفت‌وگو با آنا؛

سیاه‌جامگان امیدهای استقلال را از بین برد/ شانس قهرمانی پرسپولیس روی کاغذ بیشتر است

کارشناس فوتبال ایران گفت: به‌نظرم پرسپولیس با پیروزی در نیمی از بازی‌های خود به احتمال فراوان قهرمان لیگ برتر می‌شود.
کد خبر : 163767

سیدهادی طباطبایی درباره تساوی شب گذشته استقلال تهران برابر سیاه‌جامگان به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «استقلال حریف انگیزه بالای شاگردان اکبر میثاقیان نشد. بی‌دقتی در زدن ضربات آخر نزد مهاجمان استقلال وجود داشت و به‌همین خاطر بود که این تیم نتوانست برنده از زمین بیرون بیاید. اگر بازیکنان استقلال بهتر می‌توانستند از موقعیت‌هایی که داشتند، استفاده کنند بدون شک در همان نیمه اول این قابلیت را داشتند که فاصله مناسبی با حریف خود ایجاد کنند.»


او افزود: «این تساوی عملا شانس استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر را از بین برد و از اینجا به بعد این تیم باید به دنبال عنوان دومی لیگ باشد. مگر اینکه تیم پرسپولیس نتواند روند مناسبی که از ابتدای فصل داشته را ادامه دهد. البته نباید فراموش کرد که تراکتورسازی رقیب بسیار خوبی است و به سادگی اجازه نمی‌دهد تیمی بالاتر از او قرار بگیرد.»


دروازه‌بان سابق استقلال خاطرنشان کرد: «فشار زیادی که لیگ قهرمانان آسیا روی بازیکنان استقلال آورده بود به طور محسوسی در ساق‌های بازیکنان این تیم دیده می‌شد. البته به‌نظر بازیکنان استقلال کمی تیم سیاه‌جامگان را دست‌کم گرفته بودند و با توجه به اینکه تیم منصوریان جوان است به طور طبیعی این حس در میان آنها ایجاد شده است. بازیکنان استقلال بعد از گلی که از سیاه‌جامگان خوردند به خودشان آمدند و تلاش زیادی هم برای جبران نتیجه بازی کردند که البته به نتیجه‌ای که می خواستند، نرسیدند.»


او با اشاره به رشد قابل قبولی که تیم استقلال در نیم‌فصل دوم داشته، بیان کرد: «به‌نظر من بیشترین پیشرفت در میان تیم‌های لیگ برتری متعلق به تیم استقلال است و ادامه این روند می‌تواند استقلالی رویایی برای هواداران این تیم به همراه داشته باشد. بازیکنان جوان و آینده‌داری در تیم استقلال بازی می‌‌کنند که قابلیت بزرگ شدن در فوتبال ایران را دارند،‌البته به‌شرطی که اسیر حواشی نشوند. به‌نظرم استقلال می تواند با این تیم جوان بیشترین ملی‌پوش را در جام‌جهانی 2018 روسیه ذاشته باشد البته اگر سیر صعودی تیم استقلال با همین روند ادامه یابد.»


طباطبایی در مورد اینکه به نظرش بین پرسپولیس و تراکتورسازی کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارند، عنوان کرد: «پرسپولیس اگر امروز هم برابر نفت‌تهران برنده نشود، باز هم روی کاغذ بیشترین شانس را برای قهرمانی در لیگ دارد. تراکتورسازی هم تیم پرمهره‌ای است ولی با توجه به اینکه 23 بازی انجام داده و شناخت کافی از این تیم به دست آمده است، کمتر از پرسپولیس برای قهرمان شدن شانس دارد.»


او ادامه داد: «البته تیم استقلال هم روی کاغذ شانس برای قهرمانی دارد، اما فاصله این تیم با جایگاه تیم اول بخت این تیم برای قهرمان شدن را خیلی کاهش داده است. به‌نظرم پرسپولیس با پیروزی در نیمی از بازی‌های خود به احتمال فراوان قهرمان لیگ برتر می‌شود. اتفاقی که با توجه به قابلیت‌هایی که در تیم پرسپولیس دیده شده است، رخ می‌دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته