دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان امور مالیاتی:

دریافت مالیات در حلقه آخر مصرف، تنش‌زاست

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، اگر برداشت مبنی بر این باشد که مالیات در حلقه  آخر از مصرف کنندگان دریافت گردد، ایجاد تنش خواهد کرد زیرا زمان کافی برای تجهیز ۵میلیون واحد صنفی به کامپیوتر و دفاتر رایانه ای و آموزش‌های لازم در پایان سال وجود ندارد.  
کد خبر : 163519

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخش خبر ۲۱ گفت: صندوق‌های مکانیزه فروش از قوانینی همچون قانون مقررات صنفی، قانون برنامه پنجم توسعه و قانون اصلاح مالیاتهای مستقیم که به طور واضح ذکر شده پیروی می کند .


وی ادامه داد: به پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق، بندی به این قانون اضافه شده که طبق آن مصرف مالیات بر ارزش افزوده، یک مصرف نهایی است.


تقوی نژاد تصریح کرد: با توجه به برداشت‌هایی که از این موضوع می شود، در حلقه های مختلف قیمت اولیه در می آِید و برداشتی دیگر مبنی بر این است که مالیات بر ارزش افزوده در حلقه آخر از مصرف کننده دریافت شود.


تقوی نژاد افزود: اگر این بند از قانون تصویب شود سازمان ما به شدت مخالف است و این را زمینه‌ای برای بروز مشکلات میان اصناف می داند؛ ما امیدواریم که این بند تصویب نشود یا اینکه تغییراتی در بند یاد شده ایجاد شود.


وی افزود: از طرف دیگر بخشی از درآمد شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود که با اجرایی شدن این بند، شهرداری‌ها هم ریالی نمی توانند مالیات دریافت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته