دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 11:26

تشریح نقش بانک‌ها در کاهش تولید مسکن از زبان یک انبوه‌ساز

عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با تاکید بر اینکه کشور دچار چالش کنترل بازار پولی و مالی است، گفت: در حالی که سود اعطایی بانک‌ها به سپرده‌گذاران 20 درصد است، اما بهره‌های بانکی تسهیلات اعطایی تولید گاهی به 35 درصد هم می‌رسد.
کد خبر : 16351

محمدعلی ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه سیاست فعلی نظام بانکی با اخذ بهره‌های بالا در راستای توقف تولید است، افزود: با توجه به اینکه متوسط هزینه دریافت تسهیلات برای متقاضی حدود 33 درصد است، سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد به جای وارد شدن به عرصه تولید و دست‌و‌پنجه نرم کردن با چالش‌های مالیاتی، بیمه، امور کارگری، مشکلات مربوط به عرضه و کمبود نقدینگی بازار، پول خود را در بانک سپرده‌گذاری کند.


وی با بیان اینکه نقدینگی کشور در بانک‌ها ذخیره شده و دیگر کسی وارد چرخه تولید نمی‌شود، تصریح کرد: اگر بانک مرکزی با اخذ سیاست‌های کاهش نرخ بهره سپرده‌ها، دریافت تسهیلات از بانک‌ها را برای متقاضیان آسان کند، یقینا تولید کشور به ویژه بخش مسکن رونق می‌گیرد.


ربانی ادامه داد: اکنون در وضعیت کسادی و رکود بازار به سر می‌بریم و در چنین شرایطی بخش مسکن نیز مستثنی نخواهد بود، به همین دلیل ما شاهد رکود در بازار مسکن هستیم.


وی با بیان اینکه ما در 8 سال گذشته نیز رکود در بازار مسکن را شاهد بودیم، اظهار کرد: اگر نقدینگی به بخش‌های مختلف اقتصادی تزریق شود، یقینا بخش مسکن نیز دچار تحرک می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته