دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاشانی: بعد از صحبت با برانکو درباره رضاییان تصمیم می‌گیریم

پس از اخراج رامین رضاییان و علی علیپور از اردوی پرسپولیس در دوبی، همه انتظار برخورد قاطع باشگاه با این دو بازیکن را داشتند اما علی علیپور در سکوت خبری بخشیده و به تمرین آمد و فقط رامین رضاییان به کمیته انضباطی باشگاه معرفی شد.
کد خبر : 163499
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از اعتماد، حال باید منتظر ماند و دید آیا کمیته انضباطی رای به بازگشت رضاییان به تمرینات می‌دهد یا تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد؟

به جز دو بازی، رامین رضاییان در همه هفته‌های لیگ برتر پانزدهم برای پرسپولیس به میدان رفت. او که در قهر خودخواسته از اینستاگرام به سر می‌برد، روز به روز پیشرفت می‌کرد و در هر جدال بیشتر از جدال قبل، دست برانکو و تیمش را می‌گرفت. تصور پرسپولیس بدون نفوذهای مدافع راست آماده و خستگی‌ناپذیر این تیم، محال به نظر می‌رسید و ایوانکوویچ علاقه بسیار زیادی داشت تا در لیگ شانزدهم نیز از نعمت شماره ٢٧ استفاده کند. با شروع تابستان اما رامین ناگهان غیب شد. او برای مدت زیادی پاسخ تماس‌های سرمربی تیمش را نداد و در نهایت سر از فوتبال ترکیه درآورد. داستان رضاییان و پرسپولیس، پای سلفی با تانک‌های به جا مانده از روز کودتای نافرجام ترکیه باید برای همیشه تمام می‌شد اما ستاره‌ای که قراردادش را یکطرفه با باشگاه فسخ کرده بود، پشیمان شد و حیرت‌انگیز بود که باشگاه دوباره برای جذب او اقدام کرد. آن روز برانکو از مطرح کردن خواسته واقعی‌اش طفره رفت. او هم رامین را نمی‌خواست و هم رامین را می‌خواست. هم از نحوه جدایی او ناراحت بود و هم نمی‌توانست چشمش را روی توانایی‌های فنی این بازیکن ببندد. او مسوولیت خودش را با محول کردن همه‌چیز به باشگاه نادیده گرفت تا رامین به تیم برگردد.
دو روز پیش از دیدار پرسپولیس مقابل الوحده امارات شوک بزرگی به اردوی این تیم وارد شد. دو بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس در تمرین تیم، روی یک صحنه بر سر تصاحب توپ مقابل چشمان کریم باقری با هم درگیر شدند که نتیجه آن اخراج آنها از تمرین توسط باقری بود. مربی پرسپولیس وقتی این صحنه را دید، با فریادهایی این دو بازیکن را از زمین تمرین اخراج کرد و دیگر اجازه نداد این دو به تمرین بپردازند. وقتی موضوع به گوش برانکو رسید، مربی کروات اعلام کرد، برای دیدار برابر الوحده نیازی به این دو بازیکن ندارد و از باشگاه خواست سریعا بلیت برگشت آنها را بگیرند تا به تهران بازگردند. این درحالی است که فردای همان روز علیپور به تهران بازگشت اما رضاییان در دوبی ماند تا بلکه نظر مثبت برانکو را برای بازگشت به اردو دریافت کند که باز هم این اتفاق رخ نداد تا در نهایت رضاییان هم به تهران بازگشت.
پرسپولیس روز پنجشنبه و پس از بازگشت به تهران دور جدید تمریناتش را استارت زد اما از دو بازیکن خاطی این تیم فقط علی علیپور اجازه شرکت در تمرین را پیدا کرد. از قرار معلوم مهاجم جوان پرسپولیس با بخشش مربی کروات تیمش مواجه شده اما رضاییان به جای تمرین به کمیته انضباطی باشگاه فراخوانده شده است. اینکه بازیکن خاطی پیش از بازگشت به تمرین به کمیته انضباطی باشگاه معرفی شود اتفاق جدیدی نیست اما مساله این است چرا فقط رضاییان به کمیته انضباطی معرفی شد و علیپور بدون تشریفات اداری مورد بخشش قرار گرفت؟
در همین رابطه با جعفر کاشانی هم‌کلام شدیم تا از زبان عضو هیات‌مدیره پرسپولیس، درباره برگزاری جلسه کمیته انضباطی و همین‌طور شیوه برخورد با بازیکنان خاطی صحبت کنیم. او در ابتدای صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که چرا فقط رضاییان به کمیته انضباطی فراخوانده شد و خبری از علیپور نیست، گفت: این دو بازیکن در اردوی دوبی پرسپولس با هم درگیر شدند که قابل پیگیری است. اما اینکه چرا فقط رضاییان به کمیته انضباطی فراخوانده شد را باید از برانکو بپرسید. زیرا او علیپور را بخشید و اجازه داد به تمرینات بازگردد و اعلام کرد رامین رضاییان در اختیار باشگاه قرار بگیرد.
ازکاشانی که روزگاری پیراهن پرسپولیس را بر تن داشت پرسیدیم چطور باید با بازیکنان خاطی برخورد شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقات و همینطور بی‌اخلاقی‌ها در تیم نباشیم که او پاسخ داد: با بازیکن نباید برخورد فیزیکی کرد یا او را با جریمه‌های سنگین تنبیه کرد. باید سعی کنیم در باشگاه کار فرهنگی انجام بدهیم تا این بازیکنان که جوان هستند آموزش ببینند و بدانند که چطور باید رفتار کنند. اگر فقط بخواهیم تنبیه کنیم در بلندمدت چیزی حاصل کار نخواهد بود باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود. بنابراین باید بازیکنان جوان را به باشگاه دعوت کنیم و با آنها درباره گذشته باشگاه و فرهنگ باشگاه و البته اخلاق مداری بازیکنان قدیمی تیم صحبت کنیم تا آنها بیاموزند در باشگاه بزرگی چون پرسپولیس چطور باید رفتار کنند.
در ادامه این گفت‌وگو عضو هیات‌مدیره پرسپولیس به برخورد‌هایی که در گذشته با بازیکنان خاطی انجام می‌شد اشاره کرد و گفت: در گذشته بازیکنان را از تیم اخراج می‌کردند یا بخشی از قرارداد آنها را کسر می‌کردند، حال حاصل اینگونه رفتار‌ها چه بوده است؟ کدام یک از این کارها جواب داد و باعث شد بازیکنان متنبه شوند؟ آیا باز هم شاهد بی‌اخلاقی نیستیم؟پس به جای اینکه به دنبال برخورد‌های سنگین با بازیکنان باشیم بهتر است کار فرهنگی کنیم تا این بازیکنان جوان بدانند در چه باشگاه بزرگی بازی می‌کنند. آنها باید بدانند در تیم‌هایی چون پرسپولیس چه بازیکنانی بازی کرده‌اند. باید بدانند در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند. تیم‌های بزرگی چون پرسپولیس و استقلال مثل الماس گرانبهایی هستند که در اختیار این بازیکنان جوان قرار گرفته است. بنابراین آنها با پوشیدن پیراهن این دو تیم بزرگ، یک شب ره صدساله را می‌روند. پس بهتر است حرمت این پیراهن بزرگ را نگه دارند و اخلاق‌مدار باشند.
جعفر کاشانی درباره احتمال کنارگذاشتن رضاییان تا آخر فصل هم گفت: هیچ چیز هنوز مشخص نیست. باید جلسه کمیته انظباطی باشگاه برگزار شود و ببینیم دقیقا چه اتفاقاتی رخ داده است و بعد تصمیم بگیریم. اما مساله مهم این است که هر تصمیمی اتخاذ کنیم به سود باشگاه و منافع آن خواهد بود. باید در این باره با برانکو هم صحبت کنیم و ببینیم نظر او چیست و سپس درباره بازگشت رامین رضاییان به تمرینات تصمیم بگیریم.
چالش‌های این روزهای رضاییان و برانکو ریشه در ابتدای فصل و حضور این بازیکن در تیم ترکیه‌ای دارد. سرمربی پرسپولیس هنوز هم بابت اتفاقات اول فصل از مدافع تیمش ناراحت است و این موضوع را با بازی ندادن به رضاییان و البته تعویض‌های مکرر او نشان داده است. حالا هم که رامین در یک درگیری آن هم پیش از یک بازی حساس شرکت داشته، گویا دیگر صبر آقای سرمربی را به لب رسانده است. شاید اگر رضاییان پس از آن درگیری و بر سر میز شام، سکوت اختیار می‌کرد و پاسخ سرمربی‌اش را نمی‌داد و همراه علیپور به تهران بازمی‌گشت، آتش برانکو هم فروکش کرده بود و امروز شاهد حضور رضاییان در تمرینات بودیم اما رفتارهای غیره حرفه‌ای این مدافع باعث شد برانکو روی بازیکن تاثیرگذار تیمش خط قرمز بکشد.
اخلاق‌مداری و البته نظم تیمی و مبارزه با پدیده بازیکن سالاری مساله مهمی است که همه از آن حمایت می‌کنند. بزرگ‌ترین مربیان دنیا هم رمز پیروزی را نظم تیمی می‌دانند و در این راستا همیشه با بازیکنانی که نظم را برهم زده‌اند برخورد شده است. برهمین اساس همه از برانکو و تصمیمش که برای حفظ نظم تیمی بوده حمایت می‌کنند اما باید دید آیا به راستی این برخورد برانکو با رضاییان فقط مربوط به درگیری‌اش با علیپور می‌شود یا مرد کروات کینه‌های شخصی را در اتخاذ این تصمیم دخالت داده است.
پرسپولیس درحالی باید فردا در جریان هفته بیست و سوم لیگ برتر به مصاف نفت تهران برود که وحید امیری، محمد انصاری، حسین ماهینی و کمال کامیابی‌نیا را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و خبرهایی هم درباره مصدومیت سید جلال حسینی به گوش می‌رسد که باعث نگرانی هواداران شده است. برانکو که با وجود این همه بازیکن محروم و البته مصدوم رامین رضاییان را هم کنار گذاشته، فردا باید نشان دهد برخلاف انتقادهایی که مطرح می‌شود نیمکت قدرتمندی دارد و در نبود رضاییان و چند بازیکن اصلی باز هم تیمش طراوت همیشگی را خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته