دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 فروردين 1396 - 10:09
یک فوق تخصص روماتولوژی:

احتمال ابتلا به «آرتریت روماتوئید» در بهار افزایش می‌یابد

یک فوق تخصص روماتولوژی عنوان کرد: آرتریت روماتوئید یک بیماری مفصلی است که علت ابتلا به آن هنوز مشخص نیست، اما عواملی مانند ژنتیک، اضافه وزن، آلودگی‌های محیطی، استعمال دخانیات و جنسیت (خانم) احتمال بروز این بیماری را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 163357

دکتر علیرضا رجایی، فوق تخصص روماتولوژی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در فصل بهار احتمال ابتلا به «آرتریت روماتوئید» افزایش می‌یابد، گفت: این بیماری در افراد 30 تا 50 سال از شیوع بیشتری برخوردار است، اما متاسفانه هنوز علت اصلی ابتلا به این بیماری شناسایی نشده است.


وی با بیان اینکه افرادی که زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری را دارند بیشتر در معرض خطر هستند، افزود: این بیماری با علامت درد مفاصل بروز می‌یابد به گونه‌ای که فرد هنگام بیدار شدن از خواب احساس درد می‌کند و این درد ممکن است تا عصر به طول بینجامد.


رجایی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بروز این بیماری به افراد توصیه می‌شود از استرس و اضطراب خودداری کنند و هنگام انجام فعالیت‌های سنگین استراحت کنند، زیرا فعالیت زیاد موجب افزایش فشار واردشده به مفاصل می‌شود.


این فوق تخصص روماتولوژی تصریح کرد: آرتریت روماتوئید ممکن است در هر سنی بروز یابد به گونه‌ای که گاه کودکان زیر پنج سال نیز درگیر این بیماری می‌شوند.


وی در خصوص روش‌های درمانی این بیماری گفت: روشی برای درمان این بیماری وجود ندارد و درمان‌های تجویزی صرفا برای بهبود عملکرد و کاهش علائم بیماری است.







انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته