دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1395 - 15:56
در دومین روز همایش جامع گردشگری ایران مطرح شد

مسئول کارگروه سرمایه گذاری کلانشهرها: در رویکرد نوین اقتصادی به دنبال تعادل در منابع، درآمد و هزینه هستیم

دومین روز از همایش جامع گردشگری ایران در استان مازندران با حضور بابک پزشکی دبیر همایش جامع گردشگری ایران، حسین آبتن مسئول کارگروه سرمایه گذاری کلانشهرها، علی خداوردی عضو مجمع مشورتی توسعه استان های کشور و شهردار شمشک امروز 11 اسفندماه برگزار شد.
کد خبر : 163095

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، علی خداوردی عضو مجمع مشورتی توسعه استان های کشور در همایش جامع گردشگری ایران در استان مازندران گفت: ایران دارای منابع متعددی است که باید برای شناسایی ظرفیت های گردشگری در سراسر دنیا تلاش کنیم.


خداوردی افزود: پارلمان های خصوصی تصمیم گیرنده در شهر و روستا توان اجرایی توسعه شهری کشور را دارند و در سراسر کشور افراد دلسوز قانونی را تشکیل دادند که درتصمیم سازی ها تاثیر گذار است.


وی تصریح کرد: لازمه توسعه، انتخابات است و در هر جایگاه و برنامه بر مبنای موقعیت زمانی و مکانی فرهنگی و اجتماعی شاخص آزادی یک شاخص برای توسعه است توجه می شود.


صدور مجوز در مدت زمان 24 ساعت


وی افزود: در این همایش طرح های وجود دارد که در سطح بین المللی مطرح شده است که باید هلدینگ و شرکتها حضور داشته باشند.


خداوردی گفت: دنیا روز به روز در حال پیشرفت است اما در کشور برخی قوانین دست و پاگیر باید روند صدور مجوز سریع تر باشد و در حداقل زمان ممکن یعنی 24ساعت مجوزها صادر شود و سرمایه گذارانی که نیاز به تسهیلات دارند،تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.


وی اظهار امیدواری کرد که همه با هم بتوانیم در راستای توسعه صنعت گردشگری تلاش کنیم و با رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال گامی مهم و اساسی در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی برداریم.خداوردی گفت: مازندران چند هتل 5ستاره دارد که باید با تجهیزات مناسب تعداد این هتل ها را افزایش دهیم که ساخت هتل گردان در مازندران به عنوان برند ملی در جهان مطرح می شود.


انعقاد تفاهم نامه با طرح هایی که توجیه اقتصادی دارند


بابک پزشکی دبیر همایش جامع گردشگری گفت: 6ماه پیش استارت این همایش خوردو با هماهنگی ارگان های دولتی آغاز شد و تمام دانشگاههای سراسری کشور از این همایش حمایت کردند.


بابک پزشکی افزود : اساتید علمی از دانشگاههای اصفهان،مازندران،تهران،تبریز و یزد اساتید در حوزه گردشگری برای همایش انتخاب شدند و به عضویت کمیته علمی این همایش درآمدند.


وی تصریح کرد: 347 پژوهشگر برای ثبت مقالات ثبت نام کردند و 253 مقاله به دبیرخانه ارسال شدکه 95 درصد از پژوهشگران داخلی و مابقی از کشورهای مالزی، آلمان، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دانشجویان ایرانی مقیم در این کشورها بودند.


پزشکی افزود: هیات علمی همایش پس از بررسی پروفسور جعفر جعفری نخبه گردشکری جهان و عضو سازمان گردشگری جهان (un) چهار نفر را به صورت ویژه برای بازبینی مقالات داوری انتخاب کردند که از میان 126 مقاله به دبیرخانه همایش راه یافت و مورد ارزیابی قرار گرفت.


دبیر همایش جامع گردشگری ایران گفت: 3 تفاهم نامه با 4شرکت در خصوص این تفاهم نامه صورت گرفت که یکی از این تفاهم نامه ها به صورت مشترک برای دو شرکت بود.


وی تصریح کرد: به عنوان نماینده اولیه با طرح هایی که توجیه اقتصادی دارند قرارداد و تفاهم نامه انعقاد می کنیم تا بعد از بررسی طرح از سوی طراحان، نمایندگان ما در این زمینه وارد عمل شوند.


شهرهای ما در گردشگری، باید به عنوان شهر گردشگری در دنیا مطرح شوند


حسین آبتن مسئول کارگروه سرمایه گذاری کلانشهرها گفت: ما در رویکرد نوین اقتصادی به دنبال تعادل در منابع، درآمد و هزینه هستیم و شهرهای ما در گردشگری باید به عنوان شهر گردشگری در دنیا مطرح شوند.


آبتن افزود:تنها راه موفقیت رفتن به سمت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است که باید تعامل میان شهرداران،شوراها و سرمایه گذاران را افزایش دهیم.


وی تصریح کرد: باید ساختار سازمانی خوب در مجموعه شهرداری برای سرمایه گذاری ایجاد شود و نحوه تهیه بسته های سرمایه گذاری را پیدا کنیم و تجربیات شهرهای موفق را به اشتراک بگذاریم و تا زمانی که نقش ذینفعان را در بسته های سرمایه گذاری نبینبم و به شهرها نگاه اقتصادی نداشته باشیم موفق نخواهیم بود.



متولیان گردشگری در شهرها شهرداری ها هستند


تاجیک, شهردار شمشک در همایش جامع گردشگری ایران با اشاره به اینکه بیش از 70درصد مردم در شهرها زندگی می کنند گفت: امروزه متولیان گردشگری در شهرها شهرداری ها هستند.


تاجیک افزود: امروزه انتظارات مردم از شهرداریها بیشتر شده و به همان نسبت دستگاههای دولتی انتظار بیشتری را طلب می کنند که می توان گفت شهرداری ها امروزه متولی دستگاههای اجرایی هستند.


وی با بیان اینکه اکثر شهرهای کشور زیر ساخت لازم برای گردشگری ندارند تصریح کرد:امروزه گردشگری ما گردشگری شهری است و عمدتا مسئولیت گردشگری بر عهده شهرداری است.


وی قوانین بروکراسی اداری را مانع توسعه گردشگری بیان کردو گفت: باید با تسهیل قوانین گام های مثبت و موثر جهت پویایی صنعت گردشگری برداریم.
تاجیک با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی در گردشگری یعنی شفاف سازی، برون سپاری و حذف نظام بروکراسی است و اجازه دهیم سرمایه گذاران در جاهای مختلف ورود کنند تا اشتغال ایجادشود.


انتهای پیام/

برچسب ها: استان مازندران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته