دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1395 - 12:25
در بخش لیگ آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی رباط کریم در یازدهمین دوره مسابقات کمیکار اول شد

یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران، بنیاد نخبگان و دانشگاه مازندران با حضور 33 تیم در پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم نیز با دو تیم در این مسابقات شرکت کرد.
کد خبر : 162697

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ مسابقات ملی کمیکار به منظور پیدا کردن سوخت‌های سازگار با محیط زیست به عنوان جایگزین مناسب برای سوخت‌های فسیلی، هر ساله در سطح کشوری و جهانی در رشته شیمی برگزار می‌شود. دستیابی به راه‌حل‌های بهره‌وری اجزای ماشین مانند سیستم‌های مکانیکی و الکترونیکی از دیگر اهداف برگزاری مسابقات کمیکار است.


در این دوره از مسابقات که به میزبانی بابلسر برگزار شد، تیم‌هایی از دانشگاه‌ها، موسسه‌های آموزش عالی و مدارس سراسر کشور به صورت دانشجویی و دانش آموزی حضور داشتند و در چهار لیگ اصلی، آزاد، پوستر و ایده برتر به مدت 2 روز رقابت کردند که تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم موفق به کسب مقام نخست در بخش لیگ آزاد شد و مقام پنجم در عملکرد را نیز کسب کرد.


داوری این مسابقات به عهده 11 نفر از کمیته داوری دانشجویی و هشت نفر از کمیته داوری استادان دانشگاه‌ها بود.


این مسابقات با تلاش معاونت علمی‌و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان مازندران برگزار و جوایز تیم‌های برگزیده شامل دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی بوده و تیم‌های منتخب لیگ اصلی به مسابقات جهانی سال 2017 اعزام می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته