دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1395 - 13:18
دو خبر

برگزاری نشست تخصصی«آسیب‌شناسی عزاداری حضرت زهرا (س)» در واحد تهران مرکزی

نشست تخصصی «آسیب‌شناسی عزاداری حضرت زهرا (س)» در مجتمع دانشگاهی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 162678

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این نشست تخصصی به همت اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده فنی و مهندسی و مجتمع دانشگاهی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) واحد تهران مرکزی و با همکاری هیات مذهبی حضرت فاطمه زهرا (س) این مجتمع برگزار شد.



حجت‌الاسلام محمد خسروی مدرس حوزه علمیه قم در این نشست درباره شخصیت وجودی و رشادت‌های حضرت فاطمه زهرا (س) در حمایت از اسلام، وقایع شهادت این بانوی بزرگوار , نگرش فرهیختگان درباره برگزاری مراسم مذهبی سخنرانی کرد.


وی با تاکید برضرورت کسب بینش قوی و آگاهی صحیح از دلیل برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری حضرت زهرا (س) افزود: «هدف اساسی از گرامی‌داشت ایام فاطمیه شناخت سیره حضرت زهرا (س) و استفاده درست برای سبک زندگی به روش ائمه است.»


برگزاری جلسه پرسش و پاسخ احکام شرعی و شبهات دینی در دانشکده حقوق


نشست جلسه پرسش و پاسخ احکام شرعی و شبهات دینی با حضور جمعی از دانشجویان در دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.



استاد دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی در این نشست درباره فوائد روزه، تفسیر معاد، اصول دین، امر به معروف و نهی از منکر، جدایی دین از سیاست و فلسفه حجاب سخنانی بیان کرد.


حجت‌الاسلام طوبائی با بیان اینکه بدن انسان در هر 8 سال یک‌بار دارای سلول‌های جدید می‌شود و روزه تمام عضوهای فرسوده بدن را ترمیم می‌کند، گفت: «روزه کبد، سلول‌ها و عضوهای از دست رفته را بازسازی کرده و اعمال انسان حکم دفترچه بیمه را برای انسان دارد.»


وی درباه امر به واجبات و نهی از بدی‌ها اظهار کرد: «پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند وای بر پدران آخرالزمان، آنها پدران مسلمانی هستند که واجبات را به فرزندان خود آموزش نمی‌دهند و به همان اخذ مدارج بالای فرزندان خود قانع می‌شوند.»


این استاد دانشگاه درباره جدایی دین از سیاست هم گفت: «خداوند از کسانی که دانشجویان را در مسیر دوری از سیاست سوق می‌دهند نمی‌گذرد چون دانشجو باید خود به دنبال دانش رفته و مسائل سیاسی را ببیند.»


این نشست به همت اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته