دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1395 - 11:00
در گفت‌وگو با آنا؛

خداداد عزیزی: تنها نسخه نجات سیاه‌جامگان پول است/ در مشهد همه می‌گویند وقتی عباسی پول ندارد چرا تیم‌داری می‌کند

سرمربی سابق سیاه‌جامگان گفت: در مشهد همه به این مسئله اشاره دارند که چرا وقتی مالک باشگاه سیاه‌جامگان می‌گوید پولی برای تیم داری ندارد اما باز هم به این کار ادامه می‌دهد.
کد خبر : 161952

خداداد عزیزی که روز گذشته قرارداد خود با تیم سیاه‌جامگان را فسخ کرد و از این تیم جدا شد، درباره دلیل رفتن خود از این تیم به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «اسم فوتبال ما حرفه‌ای است و برای موفقیت در آن نیاز به ابزار است که با داشتن پول می‌توان به آنها رسید. پس اولین اولویت این است که باشگاه‌ها پول خرج کننند و در ابتدای فصل زمین تمرین تیم را مشخص کنند، سخت‌افزار لازم را فراهم کنند و به‌موقع هم به بازیکنان و مربیان تیم پول بدهند.»


وی افزود: «در باشگاه سیاه‌جامگان که از 72 ملت آزاد است و هیچ‌کدام از امکاناتی که به آنها اشاره کردم، وجود ندارد چگونه می‌شد به نتیجه رسید؟ من هفته‌ها تحمل کردم و به‌تنهایی تیم را به دندان کشیدم اما فایده‌ای نداشت. روزی بود که بازیکنان ما سه جا برای تمرین رفتند و هیچ‌کس به آنها زمین تمرین نداد. حق هم داشتند، برای اجاره زمین تمرین، باشگاه باید پول بدهد و وقتی پولی در کار نیست دلیل ندارد که شخص یا ارگانی زمین تمرینی که دارد را رایگان در اختیار تیمی قرار بدهد.»


سرمربی سابق سیاه‌جامگان ادامه داد: «بازیکنان تیم در مشکلات بغرنج مالی گرفتار هستند. روزی نبود که به من و کمک‌هایم نگویند که برای حل مشکلات‌شان با مسئولان تیم صحبت کنیم. ما هم می‌گفتیم، اما گوش شنوایی نبود. خوب وقتی بازیکنان به پول خود نمی‌رسند و تمام فکر و ذکر آنها رسیدن به حق‌وحقوق‌شان است، مسلما نباید انتظار داشت که تیم برابر حریفان نتیجه بگیرد. طبیعی است در چنین شرایطی بازیکنان در زدن ضربه‌‌های آخر اشتباه و از پیروزی به شکست می‌رسند.»


او خاطرنشان کرد: «بعد از بازی با تراکتورسازی به بازیکنانم گفتم بچه‌ها اگر من از فردا نیامدم، خداحافظ، چون خیلی خسته شده‌ام. به خانه که برگشتم خیلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم، دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. الحمدلله پولی هم نگرفته بودم و مدیون و بدهکار کسی نبودم. خیلی راحت قراردادم را فسخ کردم و از سیاه‌جامگان جدا شدم.»


عزیزی در واکنش به این مسئله که علیرضا عباسی عنوان کرده بود، شاید مسئولان دوست ندارند خداداد در فوتبال ما باشد که به باشگاه او کمک نمی‌کنند، تصریح کرد: «یعنی الان که من رفتم همه پول‌ها به حساب آقایان عباسی سرازیر می‌شود. خیلی عالی است. اگر می‌دانستم زودتر می رفتم. اصلا به سیاه‌جامگان نمی‌آمدم. من یکی از بزرگترین آرزوهایی که دارم این است که بازیکنان سیاه‌جامگان به پول خود برسند.»


او ادامه داد: «ولی این حرف‌ها حقیقت ندارد. من با مسئولان استانی صحبت کردم. آنها می‌گویند تیم خصوصی و برای شخص است. ما نمی‌توانیم از بودجه دولتی پولی بدهیم و باعث شهرت عباسی‌ها شویم. حرف‌شان هم درست است و حق می‌گویند. در مشهد همه می‌گویند که وقتی عباسی مالک باشگاه سیاه‌جامگان مرتب از بی پولی صحبت می‌‌کند اما باز هم از این کار دست نمی‌کشد و تیم‌داری را رها نمی‌کند. البته از یک طرف هم می‌شد با ایجاد راهکارهایی کمک کرد تا جوانان مشهد برای تیم شهرشان تلاش کنند ولی باید گامی از سوی باشگاه سیاه‌جامگان برای ایجاد تعامل برداشته می‌شد اما وقتی حرکتی صورت نگرفته به طور حتم مسئولان استانی حق دارند که به تیم کمک نمی‌کنند.»


سرمربی سابق سیاه جامگان درباره اینکه تیم سیاه‌جامگان می تواند با اکبر میثاقیان در لیگ برتر ماندنی شود، گفت: «اگر پول به این تیم مریض تزریق شود، بدون سرمربی هم بازیکنان سیاه‌جامگان تیم‌شان را در لیگ برتر حفظ خواهند کرد. این تیم از لحاظ فنی خوب است و در همین بازی آخر مقابل تراکتورسازی عادلانه‌ترین نتیجه مساوی بود. گل آنها کاملا خطا بود و گل سالم ما را به گفته کارشناسان، داور اشتباه اعلام کرد. برای همین این تیم می‌تواند در لیگ بماند اگر بیماری پولی آن برطرف شود.»


عزیزی یادآورشد:‌ «پریشب که در رختکن پس از بازی با تراکتورسازی از تیم خداحافظی کردم، یکی از بازیکنان عکس مادرش در کنج بیمارستان را برای من تلگرام کرد و گفت "برای هزینه جراحی مادرم نیاز به پول دارد؛ خواهشا از تیم نروید چون وقتی شما بودید، ما اندک پولی می‌گرفتیم." باید برای نجات چنین تیمی پول خرج کرد. وقتی رضا شربتی شهریه 500 هزار تومانی دانشگاه خود را ندارد، نمی‌توان توقع داشت که در مواقع لازم عکس‌العمل نشان دهد و در آخرین لحظات بتواند مانع از شکست تیم شود. تنها نسخه تیم سیاه‌جامگان پول است و اگر پولی داده نشود، به‌طور قطع این تیم به لیگ آزادگان سقوط می‌کند. شاید با سرمربی جدید یک بازی را هم ببرد اما نهایتا نمی‌تواند در لیگ برتر بماند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته