دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1395 - 16:53

فرهادی: برای اجرای تفاهنامه وزارت علوم و وزارت دفاع باید از توان پژوهشگاه‌ها استفاده شود

عصر امروز تفاهمنامه همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت دفاع با حضور دکتر محمد فرهادی و دکتر حسین دهقان امضا شد.
کد خبر : 161840

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمد فرهادی در مراسم امضای این تفاهنامه گفت: «همکاری وزارتخانه‌های علوم و دفاع به سال‌ها قبل از این برمی‌گردد، حدود 1200 پروژه تحقیقاتی از وزارت دفاع به وزارت علوم داده شده است که تعدادی از آن‌ها اجرا شد، تعدادی در حال اجرا است و تعدادی از آن‌ها از رده خارج شد. امضای تفاهم‌نامه جدید در ادامه این همکاری است.»


او افزود: «با وجود دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اعضای هیات علمی که در کشور داریم، توان علمی و دانشی ما زیاد است. این‌ها سرمایه‌های انسانی و دارایی‌های نامشروط ما هستند که باید از آن‌ها استفاده کنیم.»


وزیر علوم ادامه داد: «باید شیوه‌نامه‌ پروژه‌ها مشخص شود و بین مراکز تحقیقاتی توزیع شوند. در اجرای این تفاهنامه باید از توان پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد استفاده شود و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان مشترک ایجاد شود.»


او افزود: «از بهمن‌ماه بخشنامه ارتقای جدید اجرایی شده است و دیگر فقط مقاله برای دانشگاهیان مهم نیست، بلکه همه فعالیت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.»


وزیر علوم گفت: «باید شبکه دقیقی طراحی شود تا هم‌افزایی را بیشتر کند. همچنین باید اولویت‌ها مشخص شوند و تمرکز روی آن‌ها باشد. باید قطب‌گونه‌هایی ایجاد شوند که برخی از فعالیت‌ها در آن‌ها صورت گیرد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته