دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1395 - 12:15
محمود مشحون خبر داد؛

نمایندگان فیبا فرودین 96 به ایران می‌آیند/ اردیبهشت، اعلام نظر نهایی درباره پوشش بانوان/ در مورد پرونده بائرمن هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: قرار است نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال فروردین ماه برای تماشای یک بازی بانوان به ایران سفر کند.
کد خبر : 161460

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره آخرین خبر از موافقت فیبا با حجاب بانوان ایرانی گفت: «‌‌بعد از پیگیری‌های وزیر ورزش و نامه ای که برای فدراسیون جهانی بسکتبال ارسال شد، من هم جلسه‌ای با رئیس فدراسیون جهانی داشتم و رایزنی‌هایی برای موافقت آنها با حجاب بانوان انجام دادم که خوشبختانه خوب پیش رفت و تصمیم بر این شد که نمایندگان فدراسیون جهانی بسکتبال 21 تا 25 فروردین سال 96 به ایران سفر کنند و موضوع حجاب بانوان را بیشتر مورد بررسی قرار دهند.»


وی ادامه داد: «‌همچنین قرار است یک دیدار دوستانه بین دو تیم گاز و کوشا برگزار کنیم و بانوان با پوشش اسلامی مقابل نمایندگان فدراسیون جهانی به میدان بروند. ما چندین سال است که برای حضور بانوان در میادین بین المللی تلاش می کنیم اما سخت گیری های فیبا در رابطه با این موضوع زیاد است. خوشبختانه با ورود وزیر ورزش و جوانان و جلسات چند ساعته‌ای که با رئیس فدراسیون جهانی داشتیم، بالاخره آنها تصمیم گرفتند حضور بانوان با حجاب بانوان اسلامی را بیشتر مورد بررسی قرار دهند.»


رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه اردبیهشت ماه جلسه نهایی برگزار می‌شود، اعلام کرد: «‌بعد از حضور نمایندگان فدراسیون جهانی در فرودین ماه 96 جلسه نهایی در مورد موافقت فیبا با پوشش بانوان در میدانهای بین المللی اردیبهشت ماه برگزار می شود. امیدوارم تصمیمی که گرفته می‌شود به سود ورزش بانوان ما باشد و بانوان بسکتبال هم مانند سایر رشته ها به راحتی در میادین بین المللی حاضر شوند.»


مشحون همچنین در مورد انتخاب مربی تیم ملی بسکتبال عنوان کرد: «‌6 رزومه از کشورهای اسپانیا، صربستان، کرواسی، آمریکا، لیتوانی و استرالیا برای ما ارسال شده است. در حال حاضر مشغول بررسی این رزومه ها هستیم و بر اساس نتیجه به دست آمده تصمیم گیری خواهیم کرد. ما تا خرداد ماه امسال مسابقات لیگ را پیش رو داریم و عملا تیم ملی تا آن زمان برنامه خاصی ندارد و به همین دلیل فرصت زیادی برای انتخاب سرمربی داریم. البته در حال رایزنی با مربیانی برای تیم ملی نوجوانان هم هستیم و هدفمان این است که مربی بزرگ تر از درک بائرمن انتخاب کنیم.»


وی در پایان به وضعیت پرونده بائرمن و شکایت ایران به فیبا اشاره کرد و گفت: «هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم اما جای هیچ نگرانی نیست و ما برای گرفتن نتیجه هنوز فرصت داریم. به هر حال این مسئله قانونی است که باید قانونی به آن رسیدگی شده و نتیجه اعلام شود. فدراسیون بسکتبال هم پیگیری های لازم را انجام خواهد داد تا نتیجه قطعی هرچه زودتر اعلام شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته