دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1395 - 10:16

صادرات ایران به کشورهای اروپایی از طریق راه آهن ایران و آذربایجان

وزیر ارتباطات در دومین روز از سفر استانی خود به استان های اردبیل وآذربایجان غربی در همایش تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ارومیه حاضر شد و درباره جنبه های مختلف اقتصادی میان دو کشور سخنرانی کرد.
کد خبر : 161426

به گزارش گروه اقتصادی آنا از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات محمود واعظی ذر این همایش ضمن ابراز خرسندی از تعاملات فی مابین و ارتقاء سطح همکاریها گفت:هم ما برای این تفاهم‌ها اهمیت بالایی قایل هستیم و هم مجموعه وزارت خارجه وکمیسیون مشترک ووزارتخانه ذی ربط وهمچنین اتاق بازرگانی ایران وآذربایجان. امروز نیزخوشحالیم در استان آذربایجان غربی مقدمات این همکاریهارا فراهم می‌کنیم.


بنابراین گزارش واعظی دراین همایش ضمن ابراز خرسندی از تعاملات اقتصادی فی گفت : ما اوایل سال آینده می توانیم کالاهای خودرا به جمهوری آذربایجان ونیز به صورت ترانزیت به کشورهای CIS از طریق راه آهن آستارا صادر نماییم.


وی با اشاره به لزوم همکاری در زمینه گردشگری عنوان کرد : خوشحالیم که صنعت گردشگری وحمل ونقل میان مردم دوکشور رشد خوبی داشته است و اتباع دوکشور به جهت گردشگر رو به گسترش است.


واعظی در خصوص میزان همکاری ها ی میان دو کشورگفت، همکاری تجاری درسال 2016 میزان 70 درصد رشد داشته است واین موضوع جای بسی خوشحالیست.


وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات کشورمان درباره سفر آتی رئیس جمهوری آذربایجان افزود: در یازدهمین کمیسیون مشترک نخجوان مذاکرات و توافقات اقتصادی موفقی داشتیم به نحوی که دراین کمیسیون توافق کردیم سند حمایت از سرمایه گذاری متقابل بخش خصوصی دو کشور در سفر رئیس جمهور آذربایجان به تهران امضا شود.


بالاترین مقام مسئول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص همکاریهای بانکی گفت : در سفری که آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به باکو داشتند ، گام‌های خوبی در ارتباط با همکاری های فی ما بین بانکی برداشته شده است که درطی آن هیاتی ازکشورآذربایجان به ایران آمدند که امیدوارم قبل از سفر رئیس جمهور سند همکاری بانکی تدوین کنیم.


در پایان واعظی از استاندار و مسئولین اتاق بازرگانی ارومیه که همواره در توسعه روابط با آذربایجان همت داشته اند ،تقدیرو تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته