دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد

افزایش 40 درصدی مراجعات بیماران اهوازی در پی بروز گرد و خاک/ آمادگی کامل بیمارستان‌های اهواز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از آمادگی کامل مراکز درمانی و بیمارستان‌های اهواز در زمان بروز ریزگردها و قطعی برق خبر داد و گفت:در آخرین آمارگیری  اواخر بهمن ماه مشخص شد که با افزایش 40 درصدی مراجعات مردم به بیمارستان‌ها مواجه بودیم.
کد خبر : 161342

مهران ورناصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد وضعیت بیمارستان‌های اهواز در روزهای اخیر گرد و خاک شدید منجر به قطعی مستمر برق و آب شده بود، اظهار کرد: باتوجه به اهمیت برق در مراکز درمانی و بیمارستانی، سیستم‌های برق اضطراری برای همه مراکز در نظر گرفته شده است. برهمین اساس سیستم برق اضطراری و آب در بیمارستان‌ها داریم و در شرایط قطعی آب و برق به صورت خودکار سیستم‌ها به کار می‌افتد.


وی افزود: وقتی مدت زمان قطع برق افزایش یابد ما هم با مشکلاتی رو به رو می‌شویم زیرا ذخیره آب تانکرها محدود است و بیشتر از 24 ساعت نمی‌توانند آب مورد نیاز بیمارستان را تامین کنند و بالاخره لازم است که مجدد پر شوند. برهمین اساس قطعی آب و برق باعث افزایش حجم کاری ما در بیمارستان‌ها خواهند شد.


ور ناصری در مورد سایر مشکلات ناشی از قطع برق در شهر اهواز گفت: باتوجه به اینکه مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی در زمان قطعی آب و برق خدمت رسانی نمی‌کنند حجم کار در بیمارستان‌های دولتی افزایش می‌یابد زیرا مردم به این مراکز مراجعه می‌کنند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد اثرات قطعی برق بر انجام عمل‌های جراحی یادآور شد: فقط یک روز صبح که برق رفته بود مراکز درمانی تهمیداتی اندیشیدند که کلینیک‌ها فعالیت نداشته باشند اما پس از اتصال برق کار به روال عادی بازگشت. چنانچه باز هم با قطعی برق در اهواز مواجه شویم بیمارستان‌های این شهر آمادگی لازم برای عمل بیماران غیر اورژانسی را دارند.


وی در مورد مراجعات بیماران تنفسی در پی شدت گرفتن گرد و خاک در استان خوزستان تصریح کرد: زمانی که میزان ریزدگردها در بهمن ماه به 66 برابر حد استاندارد رسید، حجم مراجعه به بیمارستان‌ها افزایش نیافت زیرا روز تعطیل بود و مردم از منزل خارج نشدند اما در آخرین آمارگیری اواخر بهمن ماه مشخص شد که با افزایش 40 درصدی مراجعات مردم به بیمارستان‌ها مواجه بودیم. البته این افزایش، ناشی از فعالیت مردم در فضای آزاد بود. بنابراین تعداد بیماران نیز افزایش نداشت، اما به طور کلی میزان مراجعات بیماران ریوی و تنفسی در پاییز و زمستان امسال نسبت به سال گذشته با کاهش بسیار چشمگیری روبه رو بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: گرد و خاک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته