دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1395 - 14:21
سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعلام کرد:

احتمال اجرای آزمایشی تغییر «تقویم نظام آموزشی» در سال تحصیلی آینده

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از بررسی تغییر «تقویم نظام آموزشی» در این وزارتخانه خبر داد و گفت: احتمال دارد این طرح در سال آینده، اجرای آزمایشی شود.
کد خبر : 161059

به گزارش رسانه‌های دیگر آنا از خبرگزاری فارس، علیرضا عصاره سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا در خصوص تغییر تقویم نظام آموزشی پژوهشی انجام شده است؟»، اظهار کرد: این بحث جدی بوده و اشکال از نظام آموزشی است، چرا که نظام آموزشی ما متمرکز است. به عبارت دیگر چون نظام آموزشی ما برای همه مناطق کشور یکی است، تعطیلات هر دانش‌آموزان مناطق شمالی و جنوبی را به یک شکل ارزیابی می‌کنیم.


وی تاکید کرد: این بحث را به طور جدی مطرح کرده‌ایم و کمیسیونی در حال بررسی این موضوع است؛ البته باید این طرح به شکل آموزشی در بعضی از نقاط انجام شود.


عصاره افزود: بنده شخصا اعتقاد دارم در نظام تحولی به صورت نیمه متمرکز حرکت می‌کنیم؛ البته اکنون ما نیمه متمرکز هستیم یعنی نه آنقدر توانایی بالا رفته است که غیرمتمرکز باشیم و نه متمرکز کار می‌کنیم.


سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا احتمال دارد از سال آینده تغییر تقویم نظام آموزشی عملیاتی شود؟»، گفت: اگر قرار باشد نتیجه مثبت بگیریم، باید به صورت آزمایشی در بعضی‌ نقاط انجام دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته