دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1395 - 16:43
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

حمایت مجلس شورای اسلامی از طرح‌ها و ایده‌های دانشگاهیان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از حمایت همه‌جانبه مجلس از همه طرح‌ها و ایده‌های نخبگان، فرهیختگان و دانش‌پژوهان برای تولید ملی خبر داد.
کد خبر : 160896

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، زهرا سعیدی مبارکه در همایش اقتصاد خلاق واحد تهران غرب سخن می‌گفت، اظهار کرد: «اعتقاد داریم که همه ما 37 سال دوران آزمون و خطا را پشت سرگذاشتیم و دیگر فرصت آزمون و خطا نیست و این فرصت آزمون و خطا صددرصد با وجود نخبگان و دانشمندان و جوانان این کشور است که متاسفانه کمتر دیده شدند و از هیچ جا نمی شود اصلاح کرد مگر از خودمان.»


وی با طرح پرسش‌هایی از قبیل اینکه مشکل اقتصاد کجاست؟ بیکاری را چه کسی باید حل کند آیا دولت، مجلس، مردم یا بخش خصوصی؟ و این حلقه مفقوده کجاست؟ آیا حل این حلقه مفقوده اقتصاد ما مالیات است، مدیریت جهادی، اخلاق، دانش و تکنولوژی، تعاون و بازار سرمایه است؟ و یا کارآفرینان شهرکهای صنعتی یا نظام بانکداری مان است؟ بیان کرد:‌ «اقتصاد ما بیمار است که این به دولت شاهنشاهی برمی‌گردد. مجلس دهم یکی از هدایایی که به مردم دارد اصلاح نظام بانکداری اسلامی است.»


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: «رشد اقتصادی تابع 4 تعامل یعنی تعامل دولت و ملت، دولت و بازار، تعامل قوا و تعامل جهادی بازار است.»


وی ادامه داد:‌ «از همه دانشجویان حاضر در این جلسه استدعا دارم که به اقتصاد دانش‌بنیان تکیه کنیم، یعنی اقتصاد دانش بنیان با دست شما محقق خواهد شد، با پایان نامه ها و رساله‌های ما که باید از آن ارزش افزوده تولید شود و متاسفانه نیست. باید تک تک دانشجویان در پایان تحصیل خود موضوعی داشته باشند.»


سعیدی مبارکه با اعلام حمایت دولت و ملت از طرح‌ها و برنامه‌ها گفت: «آنچه در قالب طرح باشد، حمایت خواهیم کرد طرحی که در حمایت از تولید ملی و کارایی در کاهش فقر داشته باشد.»


وی ادامه داد: «طرح‌هایی که به سمت ایجاد شغل باشد، ارائه دهید تا با دانش دانشجویان تولید ثروت کنیم. ایده پردازی در زمینه ایجاد شغل و گردشگری می تواند کمک شایانی کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته