دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1395 - 11:38
رئیس هیأت امنای موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام:

شهر تاریخی و فرهنگی قزوین، میزبان دائمی موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام شد

نخستین نشست هیأت امنا و شورای عالی اجرایی ایجاد موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام با حضور وزرای ارشاد و کار، رئیس سازمان انرژی اتمی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمّدحسن ابوترابی فرد، و به همّت مجمع جهانی شهرهای اسلامی در تهران برگزار شد.
کد خبر : 160717

به گزارش گروه فرهنگی آنا، در جریان این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: تأسیس بنای فاخر موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام برای ارائه چهره زیبای تمدنی پرافتخار اسلام در قزوین، بسیار بااهمیت است و جا دارد تا ازنصرتی شهردار قزوین و ریاست مجمع برای طی کردن این مسیر سخت و ناپیمودنی صمیمانه قدردانی کنیم.


حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که میزبان مقامات عالی‌ نظام در نخستین نشست هیأت امنا بود، در سخنانش بر استفاده از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی، فرآیند ساخت و تجهیز موزه با سرعت و دقت لازم تاکید کرد.



در ادامه سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن توجه بر اهمیت موضوع، خاطر نشان کرد: ساختار، مهمترین مسئله در این مرحله از تأسیس موزه است، از اینرو بر ضرورت و تسریع در شکل‌گیری این ساختار، در چارچوب یک بنیاد ملی با ظرفیت‌های قانونی مناسب و استحکام لازم نسبت به تأمین منابع مالی و تخصیص اعتبار برای انجام این اقدام مهم بین‌المللی توجه ویژه داشته باشید.


صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز ضمن تأکید بر اهمیت موضوع نسبت به چگونگی و نوع مشارکت سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی در پروژه موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام تأکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته