دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1395 - 09:54
در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی تهران مطرح شد

دانشگاه آزاد برای جمهوری اسلامی باعث افتخار بوده است

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی، امام جمعه رودهن و روسای واحدهای استان به میزبانی واحد رودهن برگزار شد.
کد خبر : 160682

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در این نشست که عصر دیروز با حضور دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار فقید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «گسترش دانشگاه‌ها و ترویج علم در راستای روحیه ضداستبدادی جمهوری اسلامی است»



دکتر احمد شمس درباره تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه گفت: «آیت‌الله موسوی بجنوردی درباره خاطرات سال‌های ابتدایی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تعریف می‌کرد که هرچه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور توسعه پیدا می کرد، جذب جوانان به گروهک‌های معاند و معارض کمتر می‌شد و وقتی این گزارش‌ها به حضرت امام (ره) داده می‌شد، ایشان خوشحال می‌شدند.»


تعداد دانشجویان واحد رودهن در نیمسال دوم به 13 هزار و پانصد نفر می‌رسد


به گزارش آنا، دکتر نقی شجاع رئیس واحد رودهن در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های واحد متبوع خود تشریح کرد: «واحد رودهن سال 1363 با حدود 50 یا 60 دانشجو آغاز به کار کرده و اکنون در نیمسال دوم 11 هزار و پانصد دانشجوی ثبت نامی داشته‌ایم.»


شجاع: سال گذشته 570 عضو هیات علمی حق التدریس داشتیم که با برنامه ریزی های انجام شده به حدود 288 نفر کاهش یافت

وی ادامه داد: «پیش بینی ما این است که تعداد دانشجویان در نیمسال دوم واحد رودهن به 13 هزار و پانصد نفر برسد. در نیمسال اول حدود 3100 ثبت نام ورودی جدید داشتیم که عمده این ثبت نامی ها در کارشناسی ارشد و دکتری بودند و در نیم سال دوم هم تاکنون 576 نفر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ثبت نام داشتیم که تعداد بیشتر اینها کارشناسی ارشد و دکتری هستند.»


رئیس واحد رودهن تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را حدود 400 نفر هیات علمی تمام وقت عنوان و اظهار کرد: «سال گذشته 570 عضو هیات علمی حق التدریس داشتیم که با برنامه ریزی های انجام شده به حدود 288 نفر کاهش یافت. میزان فضای آموزشی مسقف واحد رودهن 102000 مترمربع بوده که 13000 متر مربع هم در دست احداث داریم.»



وی یادآور شد: «مرکز رشد واحد رودهن مراحل نهایی تصویب وزارت علوم را می‌گذراند. حدود 15 واحد و شرکت فناور در این مرکز مستقر هستند و تاکنون پرونده 3 واحد فناور به سازمان مرکزی فرستاده شده است. در مورد بیمارستان در دست احداث با مذاکراتی که با بخش خصوصی و سرمایه‌گذار داشته ایم اگر به نتیجه مناسبی برسیم هم بیمارستان و هم بخشی از طرح شفا را می توانیم در واحد رودهن پیاده کنیم.»


20 سال با دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط نزدیک و همکاری داشته‌ام


به گزارش آنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مدیح امام جمعه شهر رودهن هم در این جلسه با گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی، یار باوفای امام و رهبری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار فقید دانشگاه آزاد اسلامی و شهدا گفت: «یکی از افتخارات جمهوری اسلامی موضوع علم و آموزش است و یکی از مراکزی که برای جمهوری اسلامی باعث افتخار بوده دانشگاه آزاد اسلامی است.»



وی افزود: «حدود 20 سال با دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط نزدیک و همکاری داشته‌ام. دانشمندان زیادی از دانشگاه آزاد اسلامی -که بعضاً بنام هستند- فارغ التحصیلان این دانشگاه و مایه افتخار هستند بویژه که واحد رودهن و دماوند از واحدهای بسیار بااعتبار و باآبرو و دارای جایگاه خوب در منطقه هستند.»


مدیح خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی دارای اعتبار بسیار بالا و مورد اعتماد مردم و مورد امید آنان است. ما هم از این جهت خدا را شاکر و سپاسگزار هستیم.


به گزارش آنا، بررسی مسائل جذب هیات علمی در استان، ساماندهی رشته‌های کم جمعیت در واحدها، نحوه پرداخت به مراقبان عوامل اجرایی امتحانات از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته