دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1395 - 15:26

انتقاد نماینده خوی از وضعیت اشتغال در کشور

نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس با انتقاد از وضعیت اشتغال در کشور گفت: در حوزه انتخابیه من علی‌رغم آماری که در رابطه با اشتغال ارائه می‌شود حتی به اندازه انگشتان دست اشتغال ایجاد نشده است.
کد خبر : 160565

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سیدتقی کبیری درنشست علنی امروز (دوشنبه، 2 اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به هیأت رئیسه گفت: اگر به ثبت نام‌ها برای بیان تذکرات و اخطارها توجه شود و نوبت رعایت شود، اقدام خوبی است به دلیل اینکه امکان دارد مسائل روز و مهم مطرح شود.


نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اصل 28 قانون اساسی هرکسی حق دارد، شغلی را که به آن تمایل دارد، برگزیند و دولت باید با رعایت نیازهای جامعه شرایط را برای اشتغال به کار همه افراد جویای شغل فراهم کند.


کبیری افزود: آمارهایی که معمولا در حوزه اشتغال مطرح می‌شود خصوصا آماری که در این ماه‌های پایانی سال مبنی بر اشتغال میلیونی مطرح می‌شود باید به آن دقت ویژه شود.


وی ادامه داد: در حالی آمارهای اشتغال بیان می‌شود که تعداد شغل مشخصی در حوزه انتخابیه ام ایجاد نشده است.


کبیری افزود: بحث این است که آمارهایی که در خصوص اشتغال مطرح می شود براساس واقعیت است یا نه چراکه یقین دارم در حوزه انتخابیه‌ام حتی به تعداد انگشتان دست شغل ایجاد نشده است بنابراین آمار باید با واقعیت‌های اشتغال ارتباط داشته باشد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به مطهری رئیس جلسه گفت: در خصوص اینکه بیان کردید شورای نگهبان قانون برنامه ششم را تایید کرده است و این موضوع خبری شد اگر اشتباه نکنم، تأیید احکام دائمی برنامه ششم است.


مطهری نائب رئیس مجلس در پاسخ به کبیری گفت: درباره تأیید برنامه ششم توسط شورای نگهبان به بنده اینطور اطلاع دادند که برنامه ششم به تأیید شورای نگهبان رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته