دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 23:35

پیام تسلیت آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت درگذشت آیت‌الله ابوترابی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درپی درگذشت آیت‌الله میرزا حسن ابوترابی ، پیام تسلیتی صادر کرد.
کد خبر : 16049

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، متن پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به شرح ذیل است:


«انالله و اناالیه راجعون»


درگذشت آیت الله میرزا حسن ابوترابی را به مردم مؤمن استان یزد، حوزه های علمیه و خانواده و خاندان ایشان تسلیت می گویم.


شخصیت بزرگواری که سرمایه معنوی روحانیت را که از آبا و اجداد به ارث برده، حفظ و تقویت کرده و پس از تلمذ در محضر بزرگان حوزه های علمیه، به خدمات سیاسی- اجتماعی به عنوان امام جمعه و پاسخ به سؤالات شرعی مردم مشغول شد و نام نیکی از خود به یادگار گذاشت.


با آرزوی علوّ درجات برای آن فقید سعید، صبر و اجر بازماندگان را از درگاه احدیت خواستارم.


آیت الله میرزا حسن ابوترابی، از اساتید و علمای برجسته حوزه علمیه یزد روز گذشته وی پس از تحمل یک دوره بیماری در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت.


آیت الله میرزا حسن ابوترابی، فرزند ملا ابوتراب و از نوادگان آخوند ملاابوتراب زارچی بود که در سال 1310 در یزد به دنیا آمد و از دوران نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و از شاگردان آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی یزدی بود.


وی همچنین از شاگردان آیت الله مشکینی، سلطانی و امام موسی صدر بود و در محضر آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره)، محقق داماد و حاج شیخ مرتضی حائری نیز درس خارج فقه و اصول را آموخت.


آیت الله ابوترابی مدتی نیز امام جمعه شهرستان بهاباد در استان یزد بود و مدتی نیز در حوزه علمیه یزد به تدریس فقه، تفسیر و اخلاق پرداخت و مدتی نیز مدیریت حوزه علمیه یزد را بر عهده گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته