دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 15:50
ارشد عنوان کرد

راه‌اندازی مرکز رشد و احداث سردخانه ۵ هزار تنی واحد ملکان در سال جاری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان، راه‌اندازی مرکز رشد و احداث سردخانه ۵ هزار تنی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان در سال جاری ذکر کرد
کد خبر : 16006

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر موسی ارشد در نشست تخصصی استاد شهید مطهری و تجلیل از مقام معلم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان برگزار شد با تشریح عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان در ۳۰ ماه گذشته، گفت: این واحد دانشگاهی در سال‌های ۹۲ و ۹۳ جزو واحدهای سود ده استان آذربایجان شرقی بوده است.


دکتر موسی ارشد با توجه به فعالیت‌های فرهنگی واحد دانشگاهی ملکان، اظهار کرد: از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی و مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان در ۲ سال پیاپی رتبه‌های بر‌تر استان را به خود اختصاص داده است.


وی چاپ کتب و مقالات علمی و پژوهشی، شرکت استادان در کنفرانس‌های بین المللی و کشوری و انجام تحقیقات و اختراعات را از اهم اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان در حوزه پژوهشی ذکر کرد.


ارشد از احداث پژوهشکده انگور شمال غرب کشور از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان خبر داد و با قدردانی از همکاری صمیمانه دستگاههای دولتی و مسئولان مربوطه محلی اظهار کرد: مراحل اداری احداث این مرکز پژوهشی در شهرستان به اتمام رسیده و پرونده برای سیر مراحل اداری به ادارات کل استان ارجاع شده است.








ارشد:‌در صورت اخذ مجوز واگذاری ۵۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی، عملیات اجرایی پژوهشکده انگور شمال غرب کشور در شهرستان ملکان در مراسمی آغاز خواهد شد

وی افزود: در صورت اخذ مجوز واگذاری ۵۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی، عملیات اجرایی پژوهشکده انگور شمال غرب کشور در شهرستان ملکان در مراسمی آغاز خواهد شد.


ارشد راه اندازی مرکز رشد و احداث سردخانه ۵ هزار تنی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان در سال جاری ذکر کرد و گفت: همچنین به منظور تکمیل نیاز این واحد به هیئت علمی از طریق فراخوان سازمان مرکزی دانشگاه اقدام شده و به زودی ۱۸ هیئت علمی جدید در مقطع دکترا جذب این واحد دانشگاهی شد.


به گزارش خبرنگار آنا، شهروز افخمی هم در این نشست با تجلیل از مقام شامخ استاد شهید مطهری و تبریک هفته معلم، از معلمان به عنوان انسانهای جهل زداز، تحول گر، حرکت آفرین، انقلاب آفرین، ظلم ستیز و عدالت خواه یاد و خاطرنشان کرد: باید مقام معلم به معنای واقعی کلمه در جامعه احیا شود.



نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی به تاثیر علم و دانش در توسعه کشور پرداخت و افزود: در دوران رشد ایرانی اسلامی در ادوار گذشته بعد از اسلام و علیرغم مشکلات و تنگنا‌ها اگر ما رشدی می‌بینیم بواسطه تعریف خوب شاگرد و معلمی شده بود.


افخمی افزود: در سال های نه چندان دور در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شمسی برای معلم و شاگرد دستورالعملی داده بودند و هر کس بر اساس وظایف خود عمل می‌کرد.


وی با بیان اینکه امروزه جامعه معلمی هم در مورد مشکلات صنفی و هم در مورد محتوای کاریش یک تعمقی باید داشته باشد، اظهار کرد: دست نیاز حقیقی جامعه برای تحول‌های مثبت قطعاً باید از سوی معلمان باشد چرا که توسعه و رفع بسیاری از مشکلات کشور موهون درس معلمان دلسوز و مومن ایران اسلامی بوده است.


در پایان مراسم از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته