دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 14:49

ارتقای همکاری‌های فرهنگی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی

با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، زمینه ارتقای همکاری های فرهنگی و پژوهشی این دو ارگان فراهم شد.
کد خبر : 15989

به گزارش خبرنگار آنا، این تفاهم نامه طی مراسمی که در محل ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار شد، بین دکتر رسول خدابخش نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیات امناهای استان های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان و حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و با حضور حجت الاسلام بابازاده مسئول فرهنگی ستاد هماهنگی استان و نمایندگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به امضا رسید.


خدابخش پس از امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: برنامه های فرهنگی و ارتقای آن در واحدها و مراکز دانشگاهی یکی از سیاست های اصلی و اساسی دانشگاه است و دکتر حمید میرزاده ریاست دانشگاه نیز تاکید زیادی بر برنامه ریزی و تدوین طرح ها و برنامه های فرهنگی در دانشگاه دارد که یکی از این برنامه ها طرح های ماندگار فرهنگی است و واحدهای دانشگاهی موظف به برنامه ریزی و پیاده سازی آن در سطح دانشگاه هستند و در واقع یکی از شرایط ارتقاء دانشگاه ها اجرایی کردن مناسب طرح های ماندگار فرهنگی است.


نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در استان آذربایجان غربی افزود: این تفاهم نامه در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با عزم ملی برای ارتقای فرهنگی تدوین شده است. علاوه بر دعوت از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان برای شرکت در جلسات شورای فرهنگی واحدها، طبق برنامه ریزی ها سعی می کنیم از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای اجرای طرح های ماندگار فرهنگی در دانشگاه بهره ببریم.



حجت الاسلام کریمی نیز گفت: درصدد هستیم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت های پژوهشی را در حوزه فرهنگ استان افزایش داده و از ظرفیت این دانشگاه بهره بیشتری ببریم. موضوعات مرتبط با شناخت مفاخر استان، تدوین و تهیه اطلس فرهنگی و پژوهش در حوزه های فرهنگ استان از جمله زمینه های این همکاری هستند.


دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی اضافه کرد: امضای این تفاهم نامه برای نخستین بار از نوع خود در کشور است که امیدواریم زمینه ساز همکاری های بیشتر در راستای اعتلای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای شاخصه های فرهنگی در استان باشد.


شورای فرهنگ عمومی، تاثیرگذار ترین شورا در حوزه فرهنگی در استان است که جلسات آن با ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور نهادهای فرهنگی برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته