دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1395 - 10:57

3 دیپلمات غربی از ورود به مصر منع شدند

سه دیپلمات غربی در راستای اجرای طرح تدابیر متقابل از سوی مصر، از ورود بدون ویزا به قاهره منع شدند.
کد خبر : 159848

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه رای‌الیوم، دولت مصر شامگاه جمعه در فرودگاه بین‌المللی قاهره مانع از ورود سه دیپلمات غربی به این کشور شد. این دیپلمات‌ها قصد داشتند بدون ویزا وارد مصر شوند.


یک منبع آگاه گفت: «آنگلا کاترینا تولیدای، دبیر سوم سفارت بریتانیا در اوکراین روز گذشته (جمعه) در حالی که قصد داشت برای تفریح به قاهره سفر کند، در فرودگاه این شهر توقیف شد. او تنها گذرنامه دیپلماتیک در اختیار داشت و اقدام به تهیه ویزا نکرده بود.»


افراد دیگر، آنتونی بتس و دیوید مالدرون، دیپلمات‌های سفارت آمریکا در عربستان بودند که قصد داشتند برای تفریح و گردشگری به قاهره سفر کنند. آن‌ها نیز تنها گذرنامه دیپلماتیک داشتند و اقدام به تهیه ویزا نکرده بودند.


بعد از این اتفاقات، دفتر وزارت امور خارجه مصر در فرودگاه قاهره اعلام کرد دولت این کشور درخواست اجرای طرح تدابیر متقابل کرده است و در این راستا این افراد از ورود به کشور منع شدند.


پنج‌شنبه گذشته نیز جاستون جیمز، دیپلمات سفارت آمریکا در اسرائیل به دلایل مذکور از ورود به مصر منع شده بود.


سازمان هواپیمایی مصر تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی‌ای درباره این برخورد ارائه نکرده است. همچنین دو سفارتخانه آمریکا و بریتانیا خواستار پیگیری فوری چنین برخوردی از سوی دولت مصر شده‌اند.


مصر از سال 2010 طرح تدابیر متقابل را اجرا کرد. طبق این طرح، دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک باید از سفارتخانه و کنسولگری‌های مصر در خارج از این کشور، ویزای ورود را دریافت کنند و صرف داشتن گذرنامه دیپلماتیک امکان ورود به مصر را به آن‌ها نمی‌دهد.



انتهای پیام/

برچسب ها: سفر به مصر ویزا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته