دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1395 - 10:01

توافق رهبران لیبی در سرزمین فراعنه/ انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده برگزار می‌شود

رئیس حکومت وفاق ملی لیبی و فرمانده کل ارتش این کشور در مصر توافق کردند تا در راستای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در این کشور در فوریه 2018 (بهمن 1396) اقدام کنند.
کد خبر : 159241

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، فائز سراج و خلیفه حفتر بر تلاش در راستای جلوگیری از خون‌ریزی در لیبی و توقف تنش در امور امنیتی، انسانی و خدماتی تاکید کردند و توافق کردند تا با همکاری یکدیگر ثبات به لیبی بازگردد و از درد و رنج مردم این کشور کاسته شود.


رهبران لیبیایی همچنین بر لزوم کار بر برخی موضوعات مربوط به توافق سیاسی لیبی برای خروج از بحران کنونی تاکید کردند. ازجمله این توافقات، بررسی تشکیل شورای ریاست‌جمهوری حکومت وفاق ملی لیبی به رهبری فائز سراج و ایجاد منصب فرماندهی کل ارتش لیبی با امکان عضویت در شورای عالی هیات دولت است.


اعضای کمیته ملی معین مصر به ریاست محمود حجازی، فرمانده کل نیروهای مسلح مصر و سامح شکری، وزیر امور خارجه این کشور روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بدو ورود رهبران لیبی به استقبالشان رفتند تا خلیفه حفتر و فائز سراج در قاهره به تبادل نظر درباره راه‌های خروج از بحران سیاسی در لیبی بپردازند.


سخنگوی کمیته مصری بعد از نشست‌های دوجانبه میان سراج و خلیفه حفتر اعلام کرد این دیدارها به توافق بر سر چند اصل ثابت، تبدیل‌ و تحریف‌ناپذیر در لیبی منجر شد که حفاظت از وحدت لیبی و صلح منطقه‌ای در راس همه آن‌ها است.


به‌گفته این منبع، رهبران لیبی بر محکومیت همه انواع دخالت خارجی در امور لیبی توافق و تاکید کردند حرمت خون مردم این کشور را نگه دارند و به ایجاد دولتی مردمی و دموکرات که از اصول اولیه صلح است، پایبند باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته