دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1395 - 12:30

پارلمان مصر: خالی بودن کرسی سوریه در اتحادیه عرب پذیرفتنی نیست

کمیته امور عربی مجلس الشعب (پارلمان مصر) با درخواست بازگشت سوریه به شورای اتحادیه عرب، تأکید کرد که تنها ملت سوریه درباره آینده این کشور تصمیم‌گیری خواهند کرد.
کد خبر : 159034

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از فارس، کمیته امور عربی در پارلمان مصر با بیان اینکه خالی بودن کرسی سوریه در اتحادیه عرب دیگر قابل قبول نیست، تأکید کرد که روابط راهبردی مصر و سوریه می‌طلبد که مصر در این زمینه مداخله مثبت داشته باشد.


طبق گزارش شبکه المیادین، کمیته مذکور در بیانیه‌ خود درباره آخرین تحولات سوریه و اجلاس آستانه، بر ضرورت حفظ موسسات دولت سوریه، وحدت و تمامیت ارضی آن تأکید کرد و افزود که «نشست آستانه هرگز جایگزین مذاکرات ژنو نخواهد بود.»


این کمیته بر حاکمیت جمهوری عربی سوریه، استقلال و تمامیت ارضی آن تأکید کرد و افزود که این حق سوری‌هاست تا سرنوشت کشورشان را با انتخابات دموکراتیک برای مشخص شدن نظام سیاسی آن تعیین کنند.


کمیته پارلمانی مصر درباره حذف هویت عربی و اسلامی سوریه از مسیر پیش‌نویس قانون اساسی تعیین شده از سوی روسیه ابراز نگرانی کرد و همچنین عدم ایفای نقش عربی و مصری و مشارکت نکردن هیچ یک از کشورهای عربی در اجلاس آستانه را محکوم کرد و هشدار داد که فروپاشی سوریه و تبدیل آن به دولت‌های کوچک طایفه‌ای خطری برای کل منطقه، مصر و امنیت ملی آن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب