دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 09:15
وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی ماما در پیامی تاکید کرد

نقش موثر ماماها در ترویج زایمان طبیعی و ارتقای سلامت مادران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، عنوان کرد: استفاده از تجارب دانش آموختگان مامایی نقش موثری در کاهش مخاطرات و ارتقا سلامت مادران، کودکان و خانواده‌ها دارد.
کد خبر : 15866

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی طی پیامی ضمن قدردانی از تلاش ماماها و همسویی آنها با اهداف طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: پیش از هر سخنی سال روز تولد با سعادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، مظهر عدالت، سخاوت، شجاعت و خدمت به محرومان و تقارن این روز فرخنده با روز جهانی مامایی را تبریک عرض می‌کنم و با بهره‌گیری از سخن با ارزش مولی‌الموحدین که می‌فرمایند؛ «بهترین همت‌ها، بلندترین آن‌ها است.» همت والای تمامی خادمان نظام سلامت، به‌ویژه ماماهای گران‌قدر را ارج می‌نهم و بر خود لازم می‌دانم از تلاش‌های ارزشمند ایشان که هم سو با اهداف طرح تحول نظام سلامت بوده و ان‌شاءا... خواهد بود، تقدیر کنم.


در پیام وزیر بهداشت آمده است؛ شروع به‌کار ماماهای هیات علمی بالینی مقیم در بیمارستان‌های آموزشی کشور می‌تواند گام بزرگ و موثری در افزایش کیفیت آموزش و خدمات بهداشت باروری و ترویج زایمان طبیعی در کشور باشد. بدون شک استفاده از علم و تجربه دانش آموختگان این رشته، نقش موثری در کاهش مخاطرات و ارتقاء سطح سلامت مادران، کودکان و خانواده‌ها خواهد داشت. در سال جدید بر آن هستیم تا با توکل به خداوند منان، خدمات موثر شما عزیزان ماما در زمینه بهداشت باروری، کاهش سزارین و افزایش زایمان ایمن و طبیعی در سطح کشور را ارتقاء و توسعه دهیم.


هاشمی تاکید کرده که اینجانب به خوبی از میزان تلاش این همکاران در اقصی نقاط کشور مطلع هستم و اطمینان دارم تلاش این عزیزان در بالا بردن سطح سلامت اقشار آسیب پذیر جامعه بسیار موثر است. بنابراین تقدیر از ماماهای نمونه کشور وظیفه‌ای انسانی و ملی است. با توجه به شعار جهانی «ماماها برای فردایی بهتر» امیدوارم با حضور فعال‌تر ماماها در عرصه سلامت، فردای سالم‌تری را برای مردم عزیزمان فراهم آوریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته