دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1395 - 14:09
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

بیش از یک سوم مرگ‌ها در کشور ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری‌های قلبی و عروقی را شایع‌ترین علل مرگ و میر ایرانیان دانست و عنوان کرد: تغییر شیوه زندگی شامل تغذیه مناسب، تحرک بدنی کافی، مصرف نکردن دخانیات و کنترل وزن می‌توان حداقل ۸۰ درصد بیماری‌های قلبی عروقی، ۸۰ درصد دیابت نوع ۲ و یک سوم سرطان‌ها را کاهش داد.
کد خبر : 158482

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حمیدرضا بهرامی با بیان اینکه بیش از یک سوم مرگ و میرها در کشور به علت بیماری‌های قلبی و عروقی رخ می‌دهد، گفت: پرداختن به غربالگری و مراقبت این دسته از بیماری‌ها از هزینه‌های گزافی که در بخش درمان صرف خواهد شد جلوگیری می‌کند.


وی اظهار کرد: فعالیت بدنی ناکافی، مصرف دخانیات، اضافه وزن و چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا از جمله عوامل خطری است که افراد را برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مستعد می‌کند.


بهرامی خاطرنشان کرد: با تغییر شیوه زندگی شامل تغذیه مناسب، تحرک بدنی کافی، مصرف نکردن دخانیات و کنترل وزن می‌توان حداقل ۸۰ درصد بیماری‌های قلبی عروقی، ۸۰ درصد دیابت نوع ۲ و یک سوم سرطان‌ها را کاهش داد.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با تغییرات دموگرافیک و اپیدمیولوژیک که در جامعه به‌وجود آمده با تغییر سیمای بیماری‌ها از بیماری‌های واگیر به سمت بیماری‌های غیرواگیر مواجهیم.


وی اظهار کرد: بیماری‌های غیرواگیر از مسائل اساسی جامعه بوده و بیشترین بار را بیماری‌های غیرواگیر به خود اختصاص داده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته