دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1395 - 17:05

خارج کردن تومور ۶۰ کیلویی از شکم مرد آمریکایی+ تصاویر

یک پزشک کالیفرنیایی موفق شد تومور ۶۲ کیلوگرمی را از بدن یک مرد اهل می‌سی‌سی‌پی خارج کنند.
کد خبر : 157656

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از سلامت آنلاین، «روجر لوگان» مرد ۵۷ ساله‌ای از مدت‌ها قبل در ناحیه شکم و معده احساس چاقی می‌کرد و بارها مراجعه به پزشک هم نتیجه‌ای نداشت و همه آن را به چاقی ارتباط می‌دادند.


فاکس‌نیوز نوشت، اما معاینات دقیق یک پزشک نشان داد که در شکم او یک توده غیرسرطانی ۶۰ کیلوگرمی جا خوش کرده است. این پزشک معتقد بود که این تومور به دلیل عفونی شدن به تار موی گیرافتاده زیر پوست رخ داد و تورم ایجاد شده و تغذیه مناسب آن با خون باعث بزرگ شدن این توده عفونی شده است. این پزشک در نهایت توانست این توده را با موفقیت از شکم این مرد خارج کند.


این توده بیش از یک دهه در قسمت زیر شکم این مرد وجود داشت اما هرگز دلیل اصلی آن مشخص نشده بود. این توده به حدی بزرگ شده بود که موقع نشستن روی زمین قرار می‌گرفت.


روجر می‌گوید: این توده به حدی بزرگ بود که انگار طنابی دور گردنم انداخته بودم و سه کیسه سیمان را در طول روز با خودم جا به جا می‌کردم.


از آنجایی که با چنین شرایطی راه رفتن برای او دشوار بود، بیشتر ساعات روز را در حالت لمیده روی تخت می‌خوابید. به مرور زمان، این تومور به حدود ۶۰ تا ۶۳ کیلوگرم رسید و پزشکان اعلام کردند که عمل آن ممکن است خطرناک باشد و تنها ۵۰ درصد احتمال زنده ماندن وجود دارد.


اما او در نهایت با مراجعه به یک پزشک از وجود این تومور مطلع شد و زیر تیغ جراحی رفت تا تومور را خارج کنند. وضعیت جسمی او در حال بهبودی است و می‌تواند برای اولین بار در طول این سال‌ها بی‌دردسر راه برود.



انتهای پیام/

برچسب ها: تومور چاقی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته