دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1395 - 17:21
با اجرای برنامه‌های مختلف صورت گرفت/

تداوم جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی+ تصاویر/ 2

جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همچنان با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی از جمله دیدار با خانواده شهدا، مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه، غبارروبی مزار شهدا، جشن انقلاب و ... استمرار و تداوم دارد.
کد خبر : 157549

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران همایشی با عنوان انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، جامعه علمی، چالشها و راهکارها با حضور هیات رئیسه،استادان و کارکنان در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار برگزار شد.


رئیس پیام نور استان گیلان به تشریح خیانت‌های دوران حکومت ستمشاهی پرداخت و گفت: «ثروتهای کشور ایران در زمان طاغوت به جیب کشورهای بلوک شرق و غرب و سرمایه داران و طبقات خاص جامعه آن روز می رفت.»


دکتر سعید صادقی افزود: «رهبری امام خمینی (ره) در استمرا رحرکت انقلابی و با حضور مردم در میدان مبارزه و شور و حال نوجوانان نقشی بی بدیل در پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که بزرگترین انقلاب در دنیا بود رقم خورد.»


صادقی گفت: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز توطئه های زیادی در ایران شکل گرفت و 16000 شهید ترور گواه سند ننگین آمریکا و ایادی وابسته نسبت به انقلاب اسلامی ایران است.»


وی بنا به بیانات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک الگو نام برد و افزود: «اقتصاد درون گرا، دانش‌بنیان، عدالت محور در کنار اقتصاد مردم محور از شاخصه‌های برون رفت از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی است.»


صادقی افزود: «ایران اسلامی مقتدر در طول سالها که هجمه‌های زیادی بر علیه ملت ایران تحمیل کردند نشان داد که یاوه‌گویی‌های آنان پوشالی است و در اراده آهنین ملت ایران اثری ندارد.»


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در کنار مزار شهدای گمنام قیامدشت برگزار شد.


این مراسم با حضور پرشور استادان، کارکنان و دانشجویان و جمعی از مردم در کنار مزار دو تن از شهدای گمنام در محل یادمان شهدای گمنام قیامدشت برگزار شد.


ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت و یادآوری فداکاریها و ایثار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم و شهدای آتش‌نشان از سوی مداح اهل بیت عصمت و طهارت پس از قرائت زیارت عاشورا آذین بخش مراسم بود.


در پایان نیز از همه شرکت کنندگان در این مراسم معنوی به صرف صبحانه پذیرایی به عمل آمد.


به‌مناسبت ایام بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر جشن انقلاب با حضور کارکنان، استادان و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر و با سخنرانی دکتر ابوالفضل توکلی‌بینا یار و همراه حضرت امام خمینی(ره) در مبارزات ضد رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی و ایام تبعید در فرانسه درسالن اجتماعات زکریای رازی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


ابوالفضل توکلی‌بینا با بیان خاطراتی از دوران حضور امام خمینی(ره) در نوفل‌لوشاتو اظهار کرد: «امام با خداوند محوری حتی در نوفل لوشاتو نیز توانست گروههای بسیاری را جذب انقلاب و اسلام کنند.»


وی گفت: «سلوک و رفتار امام باعث می‌شد روزانه تعداد زیادی از خارجی‌های حاضر در آن منطقه به دیدار امام بیایند و همین باعث نشر بیشترمبانی انقلاب در خارج از کشور می‌شد.»


توکلی بینا بیان کرد: «امام خمینی(ره) قبل و بعد از انقلاب با تربیت افرادی مانند آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، حتی بعد از ارتحال خود نیز توانستند بر سرعت پیشبرد انقلاب اسلامی بیفزایند.»


وی خاطرنشان کرد: «حرکت پیامبر گونه امام و نیز رفتار و برخورد وی در جذب جوانان، بزرگترین الگو برای نهادهایی مانند دانشگاه است که با سرمایه گزاری معنوی بیشتر بر روی این قشر بتوانند شکوفایی انقلاب اسلامی را بیش از پیش کنند.»


مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر برگزار شد.


به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم عطرافشانی مزار سه شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با حضور رئیس، معاونان و مدیران و دانشجویان بسیجی واحد ابهر برگزار شد.


در این مراسم شرکت‌کنندگان با بزرگداشت یاد و خاطره دلاورمردی‌ها، جانفشانی‌ها و رشادت‌های شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را با آرمان‌های این شهیدان و امام شهدا تجدید پیمان بستند.»



به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر و در آستانه 22 بهمن، مسئولان مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد کرمان با دیدار با خانواده شهید حسن پورمحی‌ آبادی، بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی حاضر شده و با آرمان‌های مقدس انقلاب تجدید میثاق کردند.


معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد کرمان به همراه جواد محمودی رئیس آموزشکده مرکز، روح‌اله مظفری عضو هیات علمی و فاطمه عظیمی کارشناس فرهنگی آموزشکده، با خانواده شهید حسن پورمحی‌آبادی پدر بزرگوار دانشجو علی پورمحی‌آبادی از دانشجویان آموزشکده دیدار کردند.


سیدحمید غفوری با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار اظهار کرد: «جامعه انقلابی و اسلامی ما به داشتن چنین دلاور مردان قهرمانی به خود می‌بالد و روحیه بالای شما خانواده‌های معظم شهدا بزرگترین درس برای همه ماست و فداکاری‌ها وجانفشانی شهدا را سرلوحه زندگی‌مان قرار می‌دهیم و امروز هم آمده‌ایم که بگوییم همیشه بیادتان هستیم.»


جواد محمودی نیز با قدردانی از مقام شامخ شهدا اعلام کرد آموزشکده فنی وحرفه‌ای سمای کرمان آمادگی دارد هرگونه خدمات رفاهی، آموزشی، مالی و... را به صورت خاص به فرزندان شهدا و جانبازان ارائه دهد.


شهید حسن پورمحی آبادی درسال 1367 در درگیری با اشرار در منطقه گلزار شهرستان بردسیر به شهادت رسید.


در ادامه این برنامه مسئولان مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد کرمان بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی حاضر شده و با تقدیم گل و قرائت فاتحه، با آرمان‌های بلند وی تجدید میثاق کردند.


در ایام الله دهه مبارک فجر جشن بزرگ دانشجویی با همکاری بسیج دانشجویی شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با بیان اینکه اگر امروز ما در همین مکان و فضا نشسته ایم به واسطه خون شهداست، از برکات و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف سیاسی،‌اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی – پژوهشی نام برد و وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و بویژه دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها را از جمله این دستاوردها برشمرد که همه ساله تعداد زیادی افراد تحصیل کرده و متخصص حتی در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در تمام کشور و حتی در شهرستان تفت برای خدمت در عرصه‌های گوناگون تحویل جامعه می‌دهد و حال آنکه تا پیش از انقلاب تعداد معدودی دانشگاه آنهم در مرکز کشور و یا در مرکز چند استان‌ وجود داشت.


دکتر محمدرضا جواهری رصدخانه تفت را که مجهز به بزرگترین تلسکوپ کشور است را از دیگر دستاوردهای واحد تفت دانست که باعث استقلال ایران در زمینه های تحقیقاتی شده و امکانات انجام تحقیقات پیشرفته پژوهشی در داخل کشور را فراهم کرده است و همه این موارد را از ثمره‌های انقلاب اسلامی دانست.


مسئول بسیج طلاب استان یزد نیز بیان کرد: «این نظام برای امت است، اگر موفقیتی وجود دارد به علت حضور ملت در صحنه بوده است و در راهپیمایی 22 بهمن دوباره ملت با حضورشان پشتیبانی از نظام را نشان خواهند داد.»


حجت‌الاسلام داوودی گفت: «خواستند انقلاب را محدود یا ازبین ببرند ولی خودشان با ذلت ازبین رفتند. می‌خواستند عراق را دشمن ما کنند اما اکنون عراق یکی از هم پیمانان ما در کنار یمن، سوریه، الجزایر، لبنان و بحرین است و این یعنی انقلاب به تمام دنیا صادر شده است.»


وی با بیان اینکه ایران در بحث‌های علمی، پزشکی و هسته‌ای در جهان رتبه‌های بالا قرار دارد افزود: «این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر باید با تکمیل تجهیزات و فراهم سازی امکانات و ایجاد موقعیت جهت استفاده عملی و فوری دانشجویان می توانند باعث افزایش فرصت شغلی و جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور شده و در کنارآن با پرورش نیروی توانمند، تولید داخلی را بالا ببرند.»


در پایان مراسم از دانشجویان برتر بسیجی شهرستان تقدیر به عمل آمد .


اعضای هیأت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول و جمعی از مسئولان شهرستان به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، قبور سه تن از شهدای گمنام این واحد را غبارروبی و عطرافشانی کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا اسفندیاری مقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلی آبادکتول به همراه اعضای هیأت رئیسه، هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان، همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور در گلزار شهدای این واحد و غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه، یاد و خاطره مجاهدت های رزمندگان اسلام و شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را گرامی داشته و با آرمان های امام(ره) و شهدا تجدید میثاق کردند.


رئیس واحد علی آبادکتول با قدردانی از استادان و کارمندان و دانشجویان برای حضور در این مراسم، با تبریک ایام دهه فجر وسی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با بزرگداشت مقام شامخ شهدابخصوص شهدای انقلاب اسلامی، امنیت، آرامش و پیشرفت کنونی کشور را نتیجه و ثمره خون شهدا دانست.


رئیس و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلی آبادکتول با حضور در مزار شهدای گمنام شهرستان علی آبادکتول نیز با قرائت فاتحه، عطرافشانی و نثار گل با آرمان های بلند شهدا تجدید میثاق کردند.


مسابقه کتابخوانی از وصیت نامه حضرت امام خمینی(ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت برگزار شد.


مسئول فرهنگی واحد مینودشت گفت:«مسابقه کتابخوانی «وصیت نامه حضرت امام خمینی(ره)به مناسبت دهه فجر باهدف آشنایی بیشتر دانشگاهیان با اندیشه‌ها و اهداف الهی حضرت امام خمینی(ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت برگزار شد.»


ایوب سرایلو افزود:«نفرات برتر این مسابقه به ترتیب حسن میردار،عصمت بندرآبادی و محمد احمدی وانسیه کبود جامع بوده که به آنها هدایای و لوح به رسم یاد بود اهدا می‌شود.»


در هشتمین روز دهه پر فروغ فجر هیأت رئیسه، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با نماینده ولی فقیه این شهرستان دیدار کردند.


سرپرست واحد آباده با تبریک دهه مبارک فجر، جای هاشمی رفسنجانی را در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خالی دانست و از وی علاوه بر یک فجرآفرین به عنوان یک فجر حافظ نیز یاد کرد.


دکتر محمد رستم پور هدف از این دیدار را تجدید میثاق با آرمان­های امام راحل و مقام معظم رهبری خواند و آمادگی حضور مسئولان واحد آباده را در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اعلام کرد.


رئیس دفتر فرهنگ واحد آباده نیز گزارشی مختصر از فعالیت­های فرهنگی واحد در یک سال اخیر ارایه کرد.


امام جمعه آباده هم دلیل به وجود آمدن اسلام را پیامبر و علت بقای آن را قیام عاشورا بیان کرد و گفت: هر انقلابی یک علت محدثه و یک دلیل بقا دارد.


وی دلیل به وجود آمدن انقلاب اسلامی را امام راحل ویاران او و علت بقای آن را دفاع مقدس خواند و افزود: دانشگاه با در اختیار داشتن نسل جوان باید آنها را طوری تربیت کند که بتوانند رسالت این انقلاب را برای نسل­های بعد سینه به سینه بیان کنند و چون خانواده‌­ها این توانایی را ندارند، پس وظیفه ما و دانشگاهیان است که جوان­ها را به صورت عقلانی تربیت کنیم.


امام جمعه آباده ابراز امیدواری کرد که هرکس در سنگر خودش و دانشگاهیان نیز در سنگر خودشان حق این انقلاب را به جا آورند.


در پایان سرپرست واحد آباده از طرف امام جمعه شهرستان با لوح سپاس از سوی فرمانده لشکر 19 فجر مورد قدردانی قرار گرفتند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در جلسه هم اندیشی استادان این واحد دانشگاهی گفت: گسترش فرهنگ انقلاب از وظایف مهم استادان دانشگاه است. امروز بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین آن به جوانان امری مهم و انقلابی است و ارزش ان کمتر از خود انقلاب نیست .


دکتر ابراهیم صباغ با تبریک ایام الله مبارک دهه فجر به لزوم تشریح اهداف انقلاب و دستاوردهای ان و همچنین تببین ارمانهای امام راحل به نسل سوم انقلاب و جوانان دانشجویی که ان زمان را درک نکرده اند تاکید کرد.


وی گسترش فرهنگ انقلاب را از وظایف مهم استادان دانشگاه برشمرد و افزود: امروز بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین آن به جوانان امری مهم و انقلابی است و ارزش ان کمتر از خود انقلاب نیست .


صباغ بر حضور پرشور استادان کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در راهپیمایی 22 بهمن در روز جمعه تاکید کرد.


مراسمی به مناسبت دهه مبارک فجر باحضور یکی از مبارزان انقلابی در دوران رژیم ستمشاهی در مسجد امام صادق دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.


در روزنیروی هوایی، بعد از نماز ظهر و عصر، مراسمی باحضور یکی از مبارزان انقلابی دوران رژیم ستم شاهی درمسجد امام صادق واحد آباده برگزار شد.


در این مراسم محمد رضا رنجبر (مبارز انقلابی) گفت : بنده درسال 43 با امام راحل دیدار نموده و به ایشان ابراز ارادت کردم . ایشان اظهار داشتند که در آن زمان اعلامیه ها توسط ایشان تکثیر و ابتدا در نماز جماعت مساجد و بعدها با جسارت بیشتری در حسینیه ها وتجمع های عمومی توزیع می کردند ، تا این که درهمان زمان توسط نیروهای نظامی دستگیر و به یکی از زندان های تهران منتقل می گردند . مدتی را در زندان های ساواک با رنج و سختی فراوان پشت سر گذاشته و بعد از رهایی از زندان فعالیت های خود را با جدیت بیشتری این بار در مدارس دنبال کرده و بارها بختیار را از همان قماش پهلوی خوانده بودند .در ادامه محمد رضا رنجبر از همه حاضرین در خواست نمودند که شکر گذار این انقلاب و نظام باشند .


در پایان مراسم دکتر محمد رستم پور سرپرست واحد با اهدا لوح یادبودی از ایشان تقدیر و تشکر کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب