دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1395 - 17:00
در صحن شورای شهر تهران؛

یک فوریت رسیدگی به مشکل آزمون تغییر وضعیت کارکنان شهرداری به تصویب رسید

به موجب مصوبه شورای اسلامی شهر تهران ملاک عمل قرار دادن دستور العمل اجرایی تاریخ 26 اسفند 94 آزمون تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی شهرداری تهران به ثابت آزمایشی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا یک فوریت آن با کسب اکثریت آرا به تصویب رسید.
کد خبر : 157274

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در سیصد و بیست و هفتمین جلسه شورا بررسی دو فوریت ملاک عمل قرار دادن دستور العمل اجرایی تاریخ 26 اسفند 94 آزمون تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی شهرداری تهران به ثابت آزمایشی در دستور جلسه قرار گرفت.
در ابتدای بررسی این طرح معصومه آباد گفت: روز جمعه هفته گذشته آزمون تبدیل وضعیت استخدامی شهرداری تهران برگزار شد اما در ساعت 20 همان روز پیامی به برخی از شرکت‌ کنندگان ارسال شد که سنوات خدمتی از یک به سه سال تغییر کرده است.
وی ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ داد که این افراد ثبت نام کرده و کارت ورود به جلسه نیز دریافت کرده بودند.
آباد تصریح کرد : چنین رویه‌ای خارج از انصاف و اخلاق است . اگر قبل از ثبت نام یا اخذ کارت آزمون چنین ابلاغیه‌ای صادر می‌شد بحثی نبود اما بعد از آزمون این رویه ناپسند است.


حافظی: شورای شهر حق ورود به امور استخدامی شهرداری ندارد


رحمت الله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در بررسی دو فوریت تغییر وضعیت استخدامی پرسنل شهرداری از قراردادی موقت به قرارداد ثابت آزمایشی، با بیان اینکه آیین نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب مجلس است، اظهار کرد: بر اساس این آیین نامه،شورا اجازه ورود به امور استخدامی شهرداری را ندارد.
وی با بیان اینکه جزئیات امور استخدامی شهرداری باید در وزارت کشور بررسی شود، ادامه داد: در مصوبه مجلس کارگروهی در وزارت کشور پیش بینی شده تا موارد استخدامی شهرداری در این کارگروه سیاست گذاری شود و نقش شورا صرفا تعیین سقف بودجه پرسنلی است.


رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با استناد به ماده 117 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران و بخش نامه 19 بهمن سال 93 که توسط شهردار با عنوان "ساماندهی مدیریت منابع" ابلاغ شده است، بیان کرد: در این اسناد، جذب نیرو ممنوع شده و حال ما می‌خواهیم برای نیروهای جذب شده در دو سال گذشته تعیین تکلیف کنیم. جذب و به کارگیری این نیروها طی دو سال گذشته با کدام مجوز صورت گرفته، ورود شورا به موضوع جزئیات استخدامی شهرداری مجاز نبوده و شورا صرفا می‌تواند نظر پیشنهادی خود را به کار گروه مرتبط در وزارت کشور منعکس کند.
دبیر: در آزمون استخدامی شهرداری باید عدالت اجرا شود


علیرضا دبیر در خصوص بررسی دو فوریت طرح « ملاک عمل قرار دادن دستور العمل اجرایی مورخ بیست و ششم اسفند ماه سال 94 آزمون تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی شهرداری تهران به ثابت آزمایش» گفت: تصویب دو فوریت این طرح باعث ایجاد شائبه در اذهان عمومی می‌شود که اعضا شورا برای کارمندان شورا این طرح را دو فوریت کرده‌اند. با این مشکل پیش آمده باید با عقلانیت برخورد کرد تا خدایی ناکرده کسی متضرر نشود و عدالت برقرار شود.


وی با بیان اینکه بازرسی کل کشور به این آزمون استخدامی ایراد گرفته است، ادامه داد: نباید اجازه دهیم شائبه‌ای پشت سر شورای شهر باشد چرا که عنوان شده برخی از اعضا می‌خواهند مسئول دفترهای خود را در این آزمون استخدام کنند.
دبیر با بیان اینکه چند هزار نفر شامل این قانون می‌شوند و حالا یک دفعه شورا می‌خواهد برای 168 نفر که شامل این تبصره تغییر سنوات شده‌اند قهرمان بازی در بیاورد، گفت: ما با هیچ کس تعارف نداریم و نباید حق کسی در شهرداری خورده شود. شهرداری تهران آمار دقیقی بدهد که چند نفر از کارمندان شهرداری درگیر این مساله هستند در کدام قسمت از شهرداری یا شورای شهر مشغول به کار هستند.
نهایتا دو فوریت این طرح مورد رای گیری قرار گرفت که رای کافی را اخذ نکرد و یک فوریت آن با کسب اکثریت آرا به تصویب رسید.




انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کشور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته