دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1395 - 15:24
سخنگوی سازمان امدادو نجات هلال احمر خبر داد

عملیات جست‌و‌جو برای یافتن ۲ کوهنورد در ارتفاعات لواسانات متوقف شد

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از توقف عملیات جست و جو برای یافتن دو کوهنورد در ارتفاعات لواسانات خبر داد و گفت: باتوجه به شرایط جوی نامساعد امکان انجام عملیات جستجو وجود ندارد.
کد خبر : 157255

مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امدادو نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین وضعیت سه مفقودی سقوط بهمن در لواسانات و آبعلی اظهار کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر و احتمال ریزش مجدد بهمن در ارتفاعات لواسانات امکان ادامه جستجوی تیم‌های امدادی برای یافتن دو کوهنورد مفقودی حادثه سقوط بهمن وجود ندارد.


وی افزود: هم‌اکنون وضعیت جوی در ارتفاعات لواسان مناسب نیست و خطر ریزش بهمن همواره وجود دارد به همین دلیل ممکن است برای تیم‌های عملیاتی نیز خطراتی به همراه داشته باشد. بر همین اساس زمانی که شرایط جوی بهبود پیدا کرد تیم‌های امداد و نجات کوهستان به محل حادثه اعزام و به جستجو برای یافتن این افراد ادامه می‌دهند.


مرتضوی یادآور شد: عملیات جستجو برای یافتن یک مفقودی در سقوط بهمن آبعلی نیز از سوی اداره راهداری استان ادامه دارد.


به گزارش آنا، روز جمعه 15 بهمن چهار کوهنورد به منظور صعود به ارتفاعات قله پرسون، واقع در شمال دشت هویج روستای افجه لواسانات در شهرستان شمیرانات اقدام کردند که پس از سقوط بهمن 2نفر از آنان مفقود شدند. همچنین در پس سقوط بهمن در مبارک آباد آبعلی نیز سه نفر کشته و یک نفر مفقود شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب