دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1395 - 09:16
دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران:

کالاهای قاچاق کشف شده باید معدوم شوند/ نباید برای کولبران سخت‌گیری شود/ عملکرد رئیس جمهور تازه‌کار آمریکا بچه‌گانه‌ است

دادستان کل کشور با بیان اینکه بر اساس دستورات مقام معظم رهبری،کالاهای قاچاق کشف شده باید معدوم شوند، گفت:‌ اگر در این خصوص نقص قانون وجود دارد از دولت و مجلس می‌خواهیم تا به صورت لایحه و طرح به رفع این نقص بپردازند.
کد خبر : 156784

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مسائل مهم کشور است، اظهار کرد: دشمن به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی برای ضربه زدن به نظام از قاچاق کالا و ارز استفاده می‌کند این در حالی است که قاچاق کالا اثرات منفی در اقتصاد کشور دارد.


وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعامل دستگاه‌های مرتبط با می‌طلبد، افزود:‌ پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی را در این زمینه ارائه کرده و آمار 8 ماهه آنها گویای این موضوع است.


دادستان کل کشور با بیان اینکه دو راه اساسی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور وجود دارد به تشریح این راه‌ها پرداخت و گفت: در وهله اول می‌توانیم تمام مرزهای آبی و خاکی خود را برای ورود کالای قاچاق ببندیم و از مرزبانان خود بخواهیم تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند. راه حل دوم این است که کسانی که موفق به قاچاق کالا می‌شوند در صورتی که این موضوع اثبات شد نسبت به معدوم کردن کالاهای قاچاق اقدام کنیم.


وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص معدوم کردن کالاهای قاچاق اضافه کرد:‌ مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده‌اند که کالاهای قاچاق باید معدوم شوند اما جز در موارد محدود ما شاهد این امر نیستیم. اگر در این خصوص ضعف یا کمبود قانونی وجود دارد باید از مجلس و دولت بخواهیم فکری برای آن انجام دهند تا کالاهای قاچاق بلافاصله پس از کشف و احراز معدوم شوند. دولت یا مجلس به صورت لایحه و طرح برای برطرف کردن این نقص قانونی اقدامی انجام دهند.


نباید برای کولبران سخت‌گیری شود


وی در خصوص کولبران و اینکه آیا اقدام آنها قاچاق کالا محسوب می‌شود یا خیر، توضیح داد: کولبران افراد تنگدستی هستند که از راه جابه‌جا کردن کالا از مرزها ارتزاق می‌کنند. بر اساس دستور مقام معظم رهبری نباید بر افرادی از این راه ارتزاق می‌کنند سختگیری شود البته دسته دیگر از کولبران هستند که اجیر شده‌اند پشت پرده کسانی هستند که آنها را اجیر می‌کنند و از آنها در برابر مبالغ کم می‌خواهند تا کالاهایشان را جابجا کنند. برخورد با این کولبران هم امر معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد. نیروهای اطلاعاتی باید تلاش کنند تا با عناصر پشت پرده برخورد مناسب داشته باشند تا آنها نتوانند این افراد بیچاره را اجیر کنند و این اتفاق‌ها به وقوع بپیوندد حادثه‌ای که برای کولبرها اتفاق افتاد بسیار تاثرانگیز بود،خداوند آنها را بیامرزد و مسئولان را به مسیری هدایت کند تا اقتصاد کشور به گونه‌ای نباشد که شاهد این دست مسائل باشیم.


دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص شهادت ماموران ناجا و نبود حکم مناسب از سوی قضات برای مبارزه با متخلفان و مجرمان گفت:‌ ما هر روز شاهد شهادت ماموران نیروی انتظامی نیستیم در بحث مبارزه با قاچاق‌چیان قضاتی هم بودند که شهید شده‌اند قضات موظف‌اند در چهارچوب قانون عمل کنند البته این بدان معنا نیست که عملکرد برخی از قضات دارای مشکل نباشد در قانون راه برخورد با قضاتی که عملکرد آنها دارای مشکل است پیش‌بینی شده است.


عملکرد رئیس جمهور تازه‌کار آمریکا بچه‌گانه‌ است


منتظری در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه در خصوص تصمیم جدید رئیس جمهور آمریکا مبنی‌بر جلوگیری از ورود مهاجران ایرانی به این کشور پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل شده است اضافه کرد: ‌یکسری از مسائلی که مرتبط با دولت آمریکا بود از جمله تجاوز به حقوق ملت و آن دو هزار میلیارد تومان که آنها به ایران بدهکار بودند با طرح پرونده‌های در محاکم بین‌المللی در حال پیگیری است اما در خصوص تصمیمات رئیس جمهور تازه‌ کار آمریکا باید دولت‌مردان تصمیم مناسبی را در این خصوص اتخاذ کنند. خوشبختانه عملکرد رئیس جمهور آمریکا به قدری ناشیانه است که مردم آمریکا و دیگر کشورها نیز به مقابله با او پرداخته‌اند. این اقدام به گونه‌ای است که به طور حتم دود این عملکرد به چشم خودشان می‌رود بهتر است سر عقل بیایند و از این اقدامات بچگانه صرف نظر کنند مردم ایران و مسئولین نشان دادند که بعد از 38 سال مرعوب این حرکات بچگانه نخواهند شد.


آخرین وضعیت پرونده‌های ساحل خواری در استان مازندران


دادستان کل کشور با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری پرونده‌های ساحل‌خواری استان مازندران توضیح داد: ما به دنبال این پرونده‌ها هستیم تا با ویلاخواری و زمین‌خواری در استان مازندران مبارزه کنیم برخوردها از سوی قوه قضائیه به صورت جدی در حال پیگیری است. البته این موضوع مسبوق به سابقه است و ما امروز با این پدیده شوم مواجه هستیم که عده‌ای به سواحل دریا تجاوز می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته