دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1394 - 17:15

برگزاری هفته سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی

هفته سلامت با شعار ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره در واحد ایلخچی برگزار شد.
کد خبر : 15614

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مدرس دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مواد غذایی ناسالم باعث مرگ ۲ میلیون نفر در سال می‌شود که عمده این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند. باکتری‌های مضر، ویروس‌ها، انگل‌ها و یا مواد شیمیایی آلوده کننده مواد غذایی، مسئول بروز بیش از ۲۰۰ بیماری هستند. تهدیدات جدید برای ایمنی مواد غذایی، تغییر در محیط زیست، ظهور عوامل بیماریزای جدید و مقاومت ضد میکروبی سیستم ایمنی، مواد غذایی را به چالش کشیده‌اند، کما اینکه افزایش سفر و تجارت هم، احتمال شیوع آلودگی‌ها را افزایش داده است.


دکتر عبدلی افزود: سازمان جهانی بهداشت (WHO) شعار خود در سال ۲۰۱۵ را بهبود ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره قرار داده است. در این کمپین، WHO تلاش می‌کند تا ایمنی غذا در طول زنجیره غذایی (از مزرعه تا سفره شامل تولید، توزیع و مصرف) در روز جهانی بهداشت بهبود ببخشد.


وی گفت:با توجه به افزایش تولید مواد غذایی بی‌کیفیت و نامطلوب از سوی تولیدکنندگان و سوء استفاده از نیازهای تغذیه‌ای مردم، به نظر می‌آید که این شعار می‌تواند در ارتقای سطح آگاهی مصرف کنندگان و به تبع آن افزایش سلامت تغذیه‌ای جامعه روند مطلوبی را ایجاد کند و منجر به توجه ویژه مردم و مسئولان به این مسئله مهم شود.


به همت امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی، کارگاه آموزشی نمک کمتر زندگی سالم‌تر برای اساتید و کارکنان برگزار شد.


در این کارگاه خود مراقبتی با کاهش مصرف نمک (سم سفید) آموزش و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته