دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1395 - 13:34

نشست ائمه جماعات واحدهای استان تهران در واحد تهران مرکزی برگزار شد

پیرو مصوبه ستاد اقامه نماز نشست ائمه جماعات واحدهای استان تهران با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکزی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.
کد خبر : 155255

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام ابوالقاسم طیبی در این نشست با گرامیداشت دهه مبارکه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) به عوامل این پیروزی اشاره کرد و گفت: انشاءالله این پیروزی به طلوع خورشید حضرت بینجامد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه اقامه نماز فقط با نماز خواندن محقق نمی شود و باید شرایطی را برای تحقق آن به وجود آورد، تصریح کرد: الگوگیری مردم از ائمه جماعات، توجه مامومین به بسیاری از رفتارهای ائمه جماعات، فعال کردن شورای نماز در هر دانشکده با حضور حداقل سه دانشجو و یک استاد و احترام گذاشتن به رای دانشجو، توجه ائمه جماعات به آداب نماز، مطالعه و آسیب شناسی در باره شبهات و آشنایی با شبکه های اجتماعی برای آگاهی و آموزش به مخاطبان، حضور ائمه جماعات یک ساعت قبل و بعد از نماز جماعت در محیط نمازخانه برای پاسخگویی به سوالات شرعی دانشجویان، پخش اذان در وقت نماز و اقامه نماز جماعت در اول وقت باید مورد توجه قرار گیرد.


دکتر اردشیر سنایی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکزی هم اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه ارتقای وضعیت نماز جماعت در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات و موانع موجود در برگزاری نماز جماعت با جذب حداکثری است.


وی اظهار کرد: در نیمسال دوم سال تحصیلی مشکل تداخل کلاس با اقامه نماز جماعت در اول وقت را نخواهیم داشت.


سنایی با تاکید بر حضور روسا، مدیران و مسئولان در نماز جماعت افزود: پایگاه اول ما نمازخانه است و می توانیم با برگزاری جلسات در نمازخانه ها به این مکان معنوی رونق بخشیم.


در ادامه جلسه مدیران و مسئولان حوزه فرهنگی و ائمه جماعات واحد نظر خود را در باره ارتقای وضعیت اقامه نماز جماعت ارائه کردند به بحث و تبادل نظر پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته