دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1395 - 11:23

محمود مشحون: تا ریال آخر جریمه بائرمن را می‌گیریم/ نامه‌ موافقت فدراسیون جهانی با تغییر پوشش بانوان مسلمان وجود خارجی ندارد

رئیس فدراسیون بسکتبال خبر موافقت فدراسیون جهانی بسکتبال با تغییر پوشش بانوان مسلمان را رد کرد و اعلام کرد رایزنی ها در این باره همچنان ادامه دارد و فدراسیون همه تلاشش را می کند که این موضوع در نهایت به نفع بانوان ایرانی خاتمه پیدا کند.
کد خبر : 155227

محمود مشحون در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره تصمیم فدراسیون جهانی مبنی بر تغییر قوانین مربوط به حجاب بانوان مسلمان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی گفت: «فدراسیون جهانی (‌فیبا) هنوز به صورت رسمی به ما اعلام نکرده‌ است و نمی‌دانم مرجع این خبر از کجا است و این نامه تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم وجود خارجی ندارد. امیدوارم که این خبر صحت داشته باشد چرا که ما دو سال است برای حضور بانوان در میادین بین المللی تلاش می‌کنیم و همین اواخر شخص وزیر نامه‌ای در این باره به من داد تا آن را به رئیس فدراسیون جهانی بدهم.»


وی ادامه داد: «‌در جلسه یک ساعته با رئیس فدراسیون جهانی تمام تلاشم را برای مجاب کردن او کردم. امیدوارم که هیات رئیسه فیبا با تغییر پوشش لباس بانوان موافقت کند و بانوان مسلمان بتوانند با پوشش مناسب در میادین بین المللی حضور پیدا کنند اما هنوز ابلاغیه و نامه رسمی به دست ما نرسیده‌ است و نمی‌توانیم در مورد صحت و سقم این خبر نظری بدهم. هیات رئیسه و کمیته فنی فیبا جلسه‌ای در سوئیس برگزار کرد اما ما نماینده‌ای در آنجا نداشتیم و طبق اطلاعاتی که به ما رسیده رایزنی در مورد تغییر پوشش بانوان همچنان ادامه دارد. ما هم پیگیری‌ها را ادامه می دهیم تا نتیجه‌اش به سود بانوان ما باشد.»


وی در مورد آخرین وضعیت شکایت ایران از «درک بائرمن» سرمربی سابق تیم ملی اظهار کرد: «ما پرونده 15 صفحه ای برای بائرمن تشکیل دادیم و آن را به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه برای فدراسیون جهانی ارسال کردیم. به هیچ عنوان از حقی که این مربی از ایران ضایع کرد نمی گذریم و تا ریال آخر جریمه را از او می‌گیریم. ما با این مربی قرارداد چهار ساله داشتیم و برنامه‌ریزی‌های ما همه طولانی‌مدت بود اما به یکباره و بدون اینکه به ما خبر بدهد از ایران رفت، به طور حتم این موضوع را تا آخر پیگیری خواهیم کرد البته که به هیچ عنوان ضربه‌ای که او به ما زده است با این مسائل برطرف نمی‌شود اما به هر حال این حق بسکتبال ایران است که مطالباتش را تا آخر از این مربی بگیرد.»


مشحون در مورد جایگزین بائرمن در تیم ملی اظهار کرد: «هدف ما این است که مربی روی کار بیاید که از مربی قبلی سطح بالاتری داشته باشد به همین دلیل مذاکراتی با چند کشور انجام دادیم و از آنها روزمه خواستیم تا بهترین مربی را برای تیم ملی بسکتبال انتخاب کنیم. البته در مورد تیم‌های پایه با یک مربی خارجی صحبت کردیم و تقریبا او هم برای حضور در ایران موافقت کرده‌است اما هنوز جواب نهایی را به ما نداده‌است و فکر می‌کنم تا 15 روز دیگر مسئولیت‌های تیم های پایه را به او بسپاریم.»


وی ادامه داد: «با کشورهای لتونی، یونان، فرانسه و اسلوونی مذاکره کرده و از آنها تقاضای دریافت رزومه مربیان شان را کرده‌ایم. برای انتخاب مربی تیم ملی بزرگسالان فعلا عجله‌ای نداریم، تیم ملی فعلا در مسابقات غرب آسیا است و همانطور که دیدیم در دو بازی نخست بسیار با قدرت ظاهر شدند، امشب هم با لبنان بازی داریم که برای ما بسیار حساس است چرا که لبنان بازیکنان امریکایی را در ترکیب تیم خود دارد و به دنبال پیروزی است. امیدوارم تیم ملی با ترکیبی از بازیکنان جوان و امیدها از پس آنها برآید و سهمیه کاپ آسیا و جام جهانی را به دست بیاورد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته