دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1395 - 16:47
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

88 درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش اجرایی شده است

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اجرای مصوبات شوراهای آموزش و پرورش گفت: 88 درصد از مصوبات شوراهای آموزش و پرورش اجرایی شده است.
کد خبر : 154806

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرضیه گرد با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 35 هزار مصوبه در شورای آموزش و پرورش کشور داشته‌ایم، اظهارکرد: 88 درصد این مصوبات اجرایی شده است و بقیه در دست اجرا است.


رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به رشد 6درصدی استانداران و 90 درصدی فرمانداران در شورای آموزش و پرورش، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش برای مسئولان در دولت تدبیر و امید اهمیت بالایی دارد.


وی با اشاره به کارگروه‌های استانی و کشوری در این زمینه عنوان کرد: خوشبختانه دوره‌های آموزشی خوبی نیز برای مدیران و مسئولان در سطح آموزش و پرورش برگزار شده است.


گرد با اشاره به انجام برخی فعالیت‌های ویژه در سطح آموزش و پرورش افزود: ارزیابی کیفی و کمی بر اساس محورهای تعریف شده، نشان می‌دهد که استان یزد به صورت جدی به تعلیم و تربیت توجه دارد و حضور استاندار در نشست‌ها و اجرای بیش از 85 درصد از مصوبات در این استان برای کشور ارزنده و مفید است.


رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی عملکرد شوراهای آموزش و پرورش در 11 شاخص کمی و پنج شاخص کیفی، استان یزد نسبت به سایر استان‌ها کشور رتبه اول را کسب کرده است و استان‌های تهران و لرستان در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.


وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در آموزش و پرورش به ویژه در امر نماز، افزود: نماز در مدارس با بخشنامه و دستورات از بالا به پایین درست نمی‌شود بلکه باید با نقش الگویی نسبت به موضوع نماز فعالیت جدی داشته باشیم.


گرد با بیان اینکه کار فرهنگی محدود به آموزش و پرورش نیست و نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها دارد، افزود: برای انحراف فکری جوانان در فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای می‌شود، بنابراین باید جوانان در مقابل آسیب‌های این حوزه حفظ شوند و آموزه‌های دینی با ادبیات متناسب با این نسل به آنها آموزش داده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته