دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1395 - 12:35

بررسی از سرگیری سفر زائران ایرانی به سوریه با اعزام کمیته‌ای در‌آینده نزدیک

سرپرست سازمان حج و زیارت در دیدار وزیر گردشگری سوریه، از اعزام هیاتی ایرانی به آن کشور برای بررسی بسترهای لازم به ویژه پیوست امنیتی برای از سرگیری سفر زائران ایرانی خبر داد.
کد خبر : 154302

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حج و زیارت، حمید محمدی در دیدار وزیر گردشگری سوریه و هیات سوری گفت: دشمنان مشترک ما باعث شدند تا زائران ایرانی از چند سال پیش از زیارت عتبات در سوریه محروم شوند و قطعا ما علاقمند هستیم تا شرایط مناسبی برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه فراهم شود.


وی افزود: آنچه ما به عنوان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنیم، اعزام منظم و سازماندهی شده زائران ایرانی به سوریه است همان‌گونه که زائران ما به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شوند.


محمدی ادامه داد: مادامی که مسئولیت اعزام زائران به عهده سازمان حج و زیارت است، لازم است تا بسترهای لازم به ویژه الزامات امنیتی در کشور سوریه فراهم شود و ما از آن اطمینان داشته باشیم.


وی بیان کرد: از 2 سال گذشته با جدیت موضوع اعزام زائران ایرانی به سوریه را دنبال می‌کنیم و همان‌طور که اشاره شد مهم‌ترین موضوع در سفر زائران به سوریه موضوع امنیت است.


سرپرست سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین مکاتبات طرف سوری با ایران گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا هیاتی کارشناسی از ایران با هماهنگی وزارت گردشگری سوریه برای بررسی پیوست امنیتی سفر و دیگر امور اجرایی و خدماتی این سفر زیارتی به زودی به آن کشور اعزام شوند و در کنار مساله امنیت، امور اسکان، تغذیه و حمل و نقل نیز از دیگر دغدغه‌های ما است که توسط شرکت تحت نظارت وزارت گردشگری سوریه ارائه خواهد شد.


سرپرست سازمان حج و زیارت تصریح کرد: قطعا تصمیم‌گیری دقیق در خصوص از سرگیری اعزام زائران به سوریه، به نتیجه بررسی کمیته‌ای که به زودی عازم سوریه خواهند شد و همچنین تایید نهایی مراجع ذی‌صلاح کشورمان بازخواهد گشت.



انتهای پیام/

برچسب ها: حمید محمدی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب